Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kalıcı olan insanların ilk ilkesi.

Kalıcı olan insanların ilk ilkesi.
 

Simyacı. Endülüslü bir çobanın kişisel menkıbesinin bulmak için Mısır yolculuğunu anlatır.


Birçok insan hayatı bir plan yapmadan ya da zamanını iyi değerlendirmeden yaşıyor. Zaman hedefler koymadan yönetilirse, bu bizi ancak verimsizliliğe götürür. Kişisel menkıbemizi bilmeden yapacağımız her plan da eninde sonunda bizi düş kırıklıklarına sürükleyecektir. Eğer gerçekten şanslıysak, bu sayede geçici bir başarı yakalayabiliriz belki, ama kalıcı olamayız.

Geçtiğimiz 10 yıl boyunca, insanların başarılı olmanın da ötesinde neden kalıcı olduklarını inceledim. Bu yıllar süren incelemelerin sonucunda, 4 ana ilkenin ön plana çıktığını gördüm. Bu ilkelerin , en iyi etkiyi sağlaması için de sırasıyla takip edilmesi gerekiyor. Bu yazımda bu ilkelerin en önemlisi olan 'İlk İlke' den bahsedeceğim.

Kalıcı Olan İnsanların İlk Ana İlkesi:

1. Kişisel Menkıbeni Bil. Akla ilk gelen, Brezilya'lı şarkı sözü yazarı Paulo Coelho'nun 'Simyacı' adlı best seller olmuş kitabı. Endülüslü bir çobanın Kişisel Menkıbesi'ni bulmak adına Mısır Piramitleri'ne yaptığı uzun yolculuğu anlatır. 'Simyacı' nın bu denli ilgi görmesinin sebebi ise insanlara unuttukları en basit ama en önemli ilkeyi hatırlatmasıdır: Kişisel Menkıbeni Bil. Yani hayattaki amacını bil. 'Neden dünyadayım?' sorusu, insanın kendi kendine sorabileceği en önemli sorudur. Bu sorunun cevabını bulmak adına yapılan yolculuk da varılan cevaptan da önemlidir aslında. Herkesin kişisel yolculuğu farklı yerlerde, farklı insanlarla ve farklı boyutlarda olacağı için, 15 yıl kadar süren yolculuğumu, yani hayatımı paylaşmanın bir değeri yok. Yolculuk sonunda ne mi oldu peki?

Benim tecrübeme göre, yolculuğunun sonuna gelen ve kişisel menkıbesini bulan kişi, heyecanlı ve anlamlı bir hayata kavuşuyor. Hayattaki amacınızı keşfettiğiniz zaman, hayatınız da yepyeni bir anlam kazanıyor. Sabah kalktığınızda önünüzdeki gün için saptamış olduğunuz hedeflere doğru yol almak için sabırsızlanıyorsunuz. İçinizdeki ve başkalarındaki iyiliği görmeye başlıyor ve sonuç olarak da etrafınızdakilerin hayatlarını pozitif bir şekilde etkiliyorsunuz. Dünya, sizle beraber daha iyi bir yer oluyor ve bu dünyada bir fark yaratmak için ilk adımı atmaya hazır hale geliyorsunuz.

Hayatta Yapmak İçin Doğduğun Şeyi Yap

Bu yolculuğun büyük bölümü, kitaplar okuyarak, CD'ler dinleyerek ve videolar izleyerek geçti. Başarılı insanları çalışmak ve neden başarılı olduklarını anlamak. Öğrendim ki, başarılı olan insanlar benden daha iyi değillerdi. Aramızdaki önemli fark, ben yapabildiğim şeyleri yapıyordum. Başarılı insanlarsa, gerçekten yapmak istedikleri şeyleri. İnşaat mühendisi olmam sayesinde, ortalamanın üstünde bir maaş alabiliyordum fakat bu yapmak için doğmuş olduğum şeylerle kıyas kabul etmezdi tabii.

Kimse 'Şunu şöyle yapmalıydım' ya da 'Keşke şu şöyle olsaydı.' diyerek başarılı olamıyor maalesef. Şimdi sizden bu yazıyı bitirir bitirmez harekete geçmenizi istiyorum. Hemen şimdi kişisel menkıbenizin peşine düşün. Hiçbir zaman geç değildir; çünkü hayat şimdi!

Doğru Çevre ile İşe Başla

Hepimizin nasıl DNA'sı ya da parmak izleri farklıysa, kişisel menkıbelerimiz de farklıdır. Amacınıza kavuşmadan önce ruhunuz derinliklerine inmeniz gerekiyor. Amacınızı bulduğunuz zaman bulduğunuzu anlayacaksınız fakat daha bu amaca nasıl ulaşacağınızı bilemeyeceksiniz. 'Nasıl?' daima sonra gelecektir. Önemli olan içinizde bir amaç tohumunun ekilmiş olduğunu bilmeniz. Sadece kendisini dünyaya getirecek uygun ortamı bekliyor artık.

Tohumunu İyi Yiyeceklerle Besle

İyi beslenmeyen her canlı, iyi beslenmeyene oranla bir dezavantaja sahip olacaktır. Bunun gibi siz de 'Yapabilirim!' diyerek işe girişirseniz, 'Yapamam!' diyerek tohumu öldürmektense ona muhtaç olduğu uygun ortamı sağlamış olursunuz. İyi yiyiceklerden kastımız, iyi kitaplar. Organik besin arar gibi, iyi kitaplara yatırım yapın. Amacınızin potansiyeline ulaşabilmesi için bunu yapmanız şart.

'Çocukken elime 2 kuruş geçince, bir kuruşunu kitaplara verirdim. Böyle yapmasaydım, bu yaptığım işleri gerçekleştiremezdim.'

Bu söz kimin sizce? Bir sonraki yazımda, bu çok önemli sözü kimin söylediğini anlatarak, ikinci önemli ilkeden bahsedeceğim.

www.mehmetgok.info/blog

 
Toplam blog
: 10
: 10911
Kayıt tarihi
: 28.01.09
 
 

Merhaba adım Mehmet Gök. Şu an Güney Afrika'da yaşıyorum. Mühendislik, proje yönetimi ve danışmanlık..