Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kalp Hastaları ve Spor ( Tecrübenin söylettikleri)

Kalp  Hastaları ve Spor ( Tecrübenin söylettikleri)
 

Kalp hastaları için yapılması yasaklanan sporlar arasında Futbol,Basketbol, Boks ilk sıralarda yer aldığı halde MASA TENİSİ'nden hiç bahsedilmiyor.

Masa tenisi herkes tarafından masum ve de hafif bir spor olarak bilinir.Onun için kalp hastaları yürüme,yüzme ve bisiklete binme ile masa tenisi sporununu yapabilirler denir. 

Ben bu konuda kendi tecrübemi paylaşmak istiyorum.

Geçen gün 15 dakika masa tenisi oynadım. Onuncu dakika sonunda kalp atışlarım çok hızlandı.Bir beş dakika daha oynayıp, oyunu bıraktım. Yorulmuştum. Uzun zamandır masa tenisi oynamıyordum ama yürüyerek fiziki kondisyonumu korumaya çalışıyordum.Belimde " Adım sayar " aleti takılı idi.Masa tenisi bitince alete baktım, tam 5000 adım atmıştım. On beş dakika da 5000 adım beni  çok şaşırttı. On beş dakika da 5000 adım demek 0n beş dakika hızlı bir tempoyla koşmak demekti ki bu benim gibi by passlı hastalar için çok büyük bir tehlike idi.

O zaman anladım ki, MASA TENİSİ hafif değil AĞIR BİR SPORDUR.Onun için tecrübeme dayanarak KALP HASTALARI'na  YÜRÜME dışında başka bir spor yapmamalarını öneririm.

Bu fikrime itiraz edilebilir. Yüzmeyelim mi, bisiklete binmeyelim mi? denebilir.

Bence yüzme de by pass' lı hastalar için ağır bir spor. Ben yüzdüğüm zaman gerçekten yorulduğumu hissediyorum. Eğer bir spor kalp hastasını yoruyorsa yapılmamalıdır.Mantık bunu diyor.

Bisiklete binmek de  öyle. Pedal çevirmek insanı yoruyor. Kalp hastası yorulmaya gelmez. Ağırlık kaldırmaya gelmez. Strese gelmez. Bisiklette dengede kalmak az da olsa stres yaratır. Pedal çevirmek vücudunuzu bir yerden bir yere taşımak demektir. İnsanı yorar.

Onun için sadece yürümek KALP HASTALARI için yapılması gereken tek spordur.

ÖNEMLİ NOT : Yazdıklarım benim şahsi tecrülerimdir. Yaşadıklarımdır. Zaten " TIP BİLİMİ " yaşananların istatistiki ortalaması değil midir?

Yılmaz Çetingöz

23 Temmuz 2017

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..