Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '18

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kamuoyu Oluşturmak

Kamuoyu Oluşturmak
 

salih arıkan


 Değerli arkadaşlar bir iki yıldır bazı gazeteler sosyal medya ve bloglarda yazıyorum. Niçin yazıyorum. Yaşadıklarımızı kamuoyuyla paylaşıyorum. Sorunları çözüm yollarını anlatmaya çalışıyorum. Bazı arkadaşlarımız yazılarımızı farklı platformlarda destekleyerek farkındalık oluşturulmasına katkı sağlıyor. Bazıları da yorumlarıyla farklı bakış açıları kazandırıyor. Sizlere kendi penceremde olayları değerlendirmeye çalışıyorum.

Bazı sorular soracağım ve siz bu soruları kendiniz yanıtlayın ve tekrar düşünün. Öncellikle yaşadığınız sorunları etkili ve yetkililere söyler ve yâda yazar mısınız yoksa sadece söylenir misiniz? Genelde söyleyen değil söylenen bir toplumuz. Engellilerle ilgili konuları tartıştığımızda hemen dernekler hiç bir şey yapmıyor diyorsunuz. Evet, son yıllarda derneklerin çağı yakalayamadıkları ve günümüz şartlarında bazı sorunlar yaşadığı gerçek.

Dernekler olmadan sorunlarınızı nasıl çözmeyi düşünüyorsunuz. Bence ya bir derneğe girmelisiniz yönetimi beğenmiyorsanız seçimlerde elinizi taşın altına koyarak sorunlara müdahil olmalısınız. Sorunda burada başlıyor. Bir dernek de yönetim belirleniyor. Ve tüm sorunları o yönetimin çözmesi isteniyor. Başkan ve yönetim öncülük etmeli ama engelliler ve aileleri dâhil olmalı ve elbirliğiyle sorunlar çözülmeli.

Engelliler haklarını biliyor mu ne yazık ki engelliler haklarını bilmiyor. Ancak canı yanınca nerede bu dernekler ne işe yarıyorlar ki diyoruz. Ben izmirde duyabildiğim yaşanılan sorunlara çözüm aramaya çalışıyorum. Engelli maaşları artmış. Evet, maaşların artması güzel ama asıl değişmesi gereken kriterler. Bence çalışmayan herkes bu aylığı almalı. Ailenin değil de kişinin geliri baz alınmalı. Neden engelli aylığı alanlar bu taleplerini ilgili bakanlıklara yazılı olarak iletmiyor. Yüzlerce dilekçeler yağmalı ki bakanlık sorunu tekrar değerlendirsin.

Konular o kadar çok ki siz haklı olabilirsiniz ama kamuoyu oluşturamazsanız hiç bir hakkınızı alamazsınız. Kamuoyu baskısı önemli o yüzdende lütfen engelliler bölünmekten ziyade birleşmeye baksınlar. Ben bir dönem Memursen engelli komisyonu başkanlığını yaptım. Sendikamızın 11 iş kolu var ve bu kollarda çalışan arkadaşlarımızı tanıyorum. Şu ana başkan olmasam da yinede kamu kurumlarında bir engelli arkadaşım sorun yaşarsa müdahale ediyorum. Bazılarını diğer derneklerle bazılarını da bireysel çabalarımla çözdüm. Ben sendikamızı dava olarak görüyorum. Zaten makam ve mevki gibi bir talebim asla yok.2 Yıl Memursenin Antalyadaki toplantılarına katıldım. Engelli komisyon başkanlarımla tanıştım. Bazıları zaten benim önceden de arkadaşımdı. Şimdi bazı arkadaşlar Memursenden ayrılarak farklı bir sendika kuracaklarmış. Engelli sendikası ölü doğmuş bir çocuktur. Çünkü her kolda mücadele etme şansınız olmayacak. memursen engelli komisyonuna işlerlik kazandırmak varken ayrılıp engelli sendikası kurmak yanlış olur. Ve yazımın başlığında belirttiğim gibi kamuoyu oluşturmak zor olur. Bence memursen engelli komisyonu içinde kalarak kamuoyu oluşturmak daha mantıklı ve akılcı.
Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..