Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '11

 
Kategori
Magazin
 

Kanuni'nin tırnağı olamayız!

Kanuni'nin tırnağı olamayız!
 

hürrem!


Kanuni için dünyanın ilk beş devrimcilerinden biridir dersem abartmış olmam arkadaşlar!

Evet!

Osmanlının Anadolu Arap Acem kültüründen harmanlanmış “sarının adı var esmerin tadı var!” bağnazlığını Hürrem’le bozguna uğratan bir devrimcidir!

Yalan mı?

Görüyorsunuz işte; haremde var mı eli yüzü düzgün bir başkası!

Yok!

Bunu sadece ben değil Hammer’den tutun da Murat Bardakçıya kadar bütün tarihçiler söylüyor!

Ben de çok uğraşmıştım zamanında!

Annem karşı çıkmıştı!

“Olmaz oğlum! Sen sarı o sarı torunlarım sapsarı olacak! Olmaz!”

“Anne düşünsene, nazar boncuğu kendinden boncuk mavi gözlü torunların olacak! Nazar boncuğu masrafın olmayacak!”

Olmadı!

Kanuni annesine bozuk atınca öyle hoşuma gitti ki!

“Anne işime karışma, valla anne manne tanımam bostancıbaşını çağırırım ha!”

Diyemedim!

Tepkilerin bu konuyla ilgisi var sanıyorum!

Hürremi kıskandı Millet!

“Esmer sendromu!”

Taşına toprağına kurban olduğum ülkemin tek sevmediğim yanı bu!

Dikkat edin, Kanuni o uzun iktidarı döneminde hep batıya seferler yapmıştır! Sarı beniz taraflarına!

“ Padişahım, Yeniçeriler evdekilerden bıktı! Din için, devlet için, Millet için, evdeki illet için Frenk üzerine sefer eyleyelim derler!”

“Münasiptir Lala!”

Bakıyorum da günümüze, nasıl Osmanlıcılıktır anlamıyorum!

Bizimkiler yok Yemen’de, yok Katar’da yok Ürdün’de!

Kanuninin tırnağı olamazlar tırnağı!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..