Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '11

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Kara Cuma çılgınlığı yine Amerika'yı sardı

Kara Cuma çılgınlığı yine Amerika'yı sardı
 

gece 12'yi bekleyenler


''25 Kasım Cuma ve saat geceyarısı 12''

Amerika'nın Illinois eyaletinde yer alan, Chicago'ya yaklaşık 2 buçuk saat uzaklıktaki Champaign şehrinde yaklaşık 6 aydır bulunmaktayım. Black Friday denilen Kara Cuma'yı insanlar 1 aydır bekliyorlar ve ben bu kadar çılgınca olacağına inanmıyordum. İzdiham gibi bir durum söz konusu değildi ama kapışma derseniz evet...

Nedir Kara Cuma? Şükran gününden sonra insanların deli gibi dükkanların kapısına koşup kuyrukta beklediği alışveriş çılgınlığı.

İlk durağım meşhur elektronik eşya dükkanı Best Buy oldu, sadece meraktan kalabalığı görmek istedim. En uzun kuyruk da buradaydı,saat daha 9 ama insanlar Best Buy'ın sabah açılışını bekliyorlardı. Kimisi sandalyesini,yorganını kapmış öylece uyuyor,kimisi arkadaşları ile beraber sızlana sızlana bekliyordu. Aklıma ilk gelen İstanbul'daki işportacılar oldu. Ehh malum İstanbul'da yağmur yağdığı anda hatta çiseldiğinde nereden geldiğini bilmediğimiz satıcılar şemsiyeler ile beraber peşinizde koşturur. Eminim eğer onlar burda olsaydı hemen kahveleri hazırlayıp buraya koşardı ve çok da iyi satardı zaten herkes uyanık kalmaya çalışıyordu.

Best Buy'daki kuyruğun uzunluğunu görünce Market Place denen giyim dükkanlarının olduğu alışveriş merkezine doğru yol aldım. Dükkanların hepsi 12'den sonra açılacaktı ve insanlar alışveriş merkezinde sabahtan itibaren kamp kurmuşlardı. Çinli,Japon,Amerikan,Koreli,Arap,Türk... her türlü millet oradaydı. 

Ve saat 12 geldi çattı. Ön saflardaki insanlar çığlık atarak buldukları ilk ucuz ürünleri kapmaya başladılar. En ucuz fiyatları söyleyecek olursam 20-25 dolar arası ayakkabı,5-10 dolar arası giysi,10-30 dolar arası  da çanta.Satışlar zirvede! 

Kimileri ile konuşup saat kaçta geldiklerini öğrenmeye çalıştım beni şaşkınlığa uğratan bir kişi ise elinde zorlanarak taşımaya çalıştığı poşetler ile ''bir önceki gün sabahında geldiğini'' söyledi.Evet kesinlikle çılgınlık!

Günün akşamında ise Walmart 'a gidip geriye ne kaldığını görmek istedim. Manzara komikti tüm sale yani indirim yazan ürünlerin hepsi satılmış durumdaydı. Peki bu çılgınlık her yıl Türkiye'de olsa ne olur? LCD televizyonlar 200 tl den satılsa, ürünler yaklaşık yüzde 70 indirime girse... İstanbul'daki 13 milyonu düşünmek bile istemiyorum.

 
Toplam blog
: 13
: 3284
Kayıt tarihi
: 15.06.10
 
 

İstanbul Üniversitesi'nden mezun olduktan sonra Fulbright ile Amerika macerasına katıldım. 1 yıl ..