Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Karadeniz sahil yolu

Karadeniz sahil yolu
 

Bilgi, sınırı olmayan bir denizdir.
Bilgi dileyense denizlere dalan bir dalgıçtır.

Mevlânâ'nın asıl adı Muhammed Celâleddin'dir.

Mevlânâ ve Rûmî de, kendisine sonradan verilen isimlerdendir.

Efendimiz mânâsına gelen Mevlânâ ismi O'na daha pek genç iken Konya'da ders okutmaya başladığı tarihlerde verilir. Bu ismi, Şemseddin-i Tebrizî ve Sultan Veled'den itibaren Mevlânâ'yı sevenler kullanmış, âdeta adı yerine sembol olmuştur.

Rûmî, Anadolulu demektir.

Mevlânâ'nın, Rûmî diye tanınması, geçmiş yüzyıllarda Diyâr-ı Rûm denilen Anadolu ülkesinin vilâyeti olan Konya'da uzun müddet oturması, ömrünün büyük bir kısmının orada geçmesi ve nihayet Türbesinin orada olmasındandır.

Yukarıdaki bilgiler Semazen.net'ten alınmıştır. (İzinsiz oldu ama Hoşgörü'ye sığındık)

Efendim alınış nedeni, geçen ay 3 gün Konya'da olmamdır.

Babam yıllardır kızım Hacılığa gittim, geldim Allah kabul etsin bir de mevlanaya gitsek gelsek mübareği ziyaret etsek der durur da durur yani. Biz öyle gitsek, gelsek, gezsek, yesek, içsek durumunda olan bir aile değiliz. Herşey maddiyat yani. Haliyle Köy'lüyüz Efendiyiz. (Atatürk dedi başkası demedi bu zamana kadar herneyse)

Biz 7 Mart akşamı elimizdekileri saydık hesapladık eh işte, Yeter dedik, Yemekleri pişirdik, koyduk arabanın arkasına, düştük yola Önce ATATÜRK'e selam verdik, Anıtkabir'de... (8 Mart Dünya Kadınlar Günü münasebetiyle bir de güzel oldu ki..)

Sonrası ise Mevlana, Hey yarabbim sana binlerce şükretsek yetmez. Kolay mı bir Sekçuklu Başkentine gidiyorsunuz şaşırıyorsunuz. Aslında bizi Muhterem pek bir iyi karşıladı hani.. Akşam ezanını dedik keykubat'ta kılalım (Tepe'de hani bilenler bilir) Adamın birine yol sorduk dedi ki kardeş sen şu tramvay yolunu takip et, ettik mi ettik.. eeee polis bir atladı önümüze cabhıraş düdük sesi.. aslında tamam hata bende ama tramvay yolunu kullanılmıyor sandık (kolay mı 850 km yok yapmışsınız) Arkama döndüm anaaaa tramvay =((( tamam ya salaklık diyeceksiniz. Değil aslında vallahi billahi anlatamam yani. Polis çekti bizi bir tarafa, bütün konya ahalisi izleyici (aslında tv'ye haber olurduk ama denk gelmedi herhalde) EE plaka 52 olunca hoşgördü polis kardeş sağolsun. Haliyle bizim konyaya girişimiz böyle bir macera ile başlamış oldu. Aslında anlatılamaz yaşanır bir kent. A mahallesine gitmek istiyorsunuz c mahallesinden çıkıyorsunuz.Peki ya Hazretleri'nin makamı?

Yemin ediyorum ben kendimi başka bir boyutta hissettim. Ayrılamadım yanından, döndüm dolaştım huzurundaydım. Gitmeyenlere gidemeyenlere şiddetle tavsiye ederim. (Ruh'unuz yıkanıyor, bana göre bir tür arınma yolculuğuydu, negatif düşüncelerden, negatif elektriklerden) Konevi, Tebrizi, Ateş Baz..ve daha niceleri Hele Alaaddin Keykubat..

Bir de Konya Belediyesi, mükemmel çalışmışlar. Hazretlerinin 800.doğum yıldönümü nedeniyle herhafta sonu Sema gösterisi düzenlemişler nasıl enfes nasıl güzel nasl mistik... Ben şanslıydım ailem şanslıydı...

Düşünün ki mart ayı nasıl kalabalık, nasıl gelmişler, japonyadan, Amerikadan, her milletten.. Yazık biz geç kalmışız...

Ayrıntılara girmek bile epey bir yazı demektir.

Efendim tek cümle ile özetlemek gerekirse;

Anlatılamaz yaşanır diyorum ben..

Devamı var, ama sonraya... bir de dönüş maceramız olacak değil mi? =))

 
Toplam blog
: 359
: 1593
Kayıt tarihi
: 29.11.06
 
 

Deli-dolu, akıllı,  yalandan yere çamura yatan, normal değerlerde zekalı, esprili, şakacı, kendin..