Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '12

 
Kategori
Deneme
 

Karar verdim

Karar verdim
 

alıntıdır


Artık bana güleceksiniz biliyorum,

Bugün gayet iyiyim.

Dünkü karamsar yazıma Hüseyin hocam öyle bir yorum yazmış ki hem utandım hem gülmekten kendimi alamadım. İki duygu birbirine uzak biliyorum, utanıp gülmıek. Utandım, çünkü haklıydı hocam; bu neydi böyle? Bir gün mutlu bir gün mutsuz. Bir ortası yok muydu bunun? Ben niye böyleydim?

Hep olagelen durumum değil aslında, son zamanlarda yaşadıklarım beni ben yapmaktan çıkardı, izin verdim buna, burada hatalıyım. Zıvanadan çıkmış bir halim var ve ben bu halimi hiç sevmiyorum. Tam kendimi toparlıyorum derken hoop gene yuvarlanıyorum. Eski beni öyle arıyorum ki. Mutlu, umutlu, cıvıl cıvıl, gözleri ışık saçan Nurten'i öyle arıyorum ki. Biliyorum özüne döner insan, dış etkenler ne kadar güçlü olursa olsun özü hep galip gelir. Bende de öyle olacak, çünkü hayatın güzel olduğuna inanan ve yaşamayı seven biri olarak başka türlüsüne imkan yok. 

Durmadan yazıyorum, bazen genel, bazen içdöküş yazıları bunlar. İçdöküşlerle sizi şaşkına çevirdiğimi biliyorum. Çalkantılarım ancak yazarak duruluyor. Hal böyle olunca değişen ruh halim tamamıyle yansıyor yazılara ve işte, bir günüm öyle bir günüm böyle çırılçıplak görünüyor.

Güldüm, çünkü komikti de aynı zamanda. Dengesini kaybetmiş bir kadın habire yazıp çiziyor, içini döküp rahatlamak amacı, ama ipin ucunu da kaçırabiliyor.

Bugün uzman psikolog da olan bir öğretmenimizle sohbet ettik biraz. Stresle başa çıkmanın yolları üzerine bir dolu şey anlattı bana. Bilmediğim şeyler değildi tabi, ama bir çivi daha çakmış oldu beynime İnayet bey.

-Kimseyi değiştirmeye çalışmayacaksın (Bunu öğreneli uzun yılar oldu)

-Mutlaka bir hobin olacak (Bu da var, yazmaktan iyi hobi mi olur?)

-Seni çok iyi anlayan, her şeyini anlatabileceğin gerçek bir arkadaşın olacak (Olmaz mı, hem de en iyisinden var)

-Strese neden olan kişi yahut mekândan uzak duracaksın (İşte burada çuvallıyorum, buna şimdilik imkan yok)

O zamaaaannn, bu imkansızlığı bu süreçte strese girmeden atlatmayı becermek gerek. Zaman her şeyin ilacı.

Ya bunu böyle kabul edeceksin, ya tamamen hayatından çıkartacaksın ya da düzeltmeye çalışacaksın. Birinden birine karar vereceksin. En kötü karar kararsızlıktan iyidir çünkü. Belirsizlik yiyip bitirir insanı.

Ben de bir karar verdim.  

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..