Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Kasımpatı gibi olmak...

Kasımpatı gibi olmak...
 

Uzun yıllardır düzenli olarak yürüyüş yapmaya çalışıyorum. Yürüyüşlerimi bahçelik ve yeşillik yerlere doğru yapmaya çalışıyorum, böyle olunca da tüm mevsimsel değişiklikleri gözlemleyebilmiş oluyorum.

Sabah çıktıysam yürüyüşe, havalarda soğumaya başlamışsa yaprakların ve çiçeklerin üzerindeki çiğ damlalarını görmeyi seviyorum. Ağaç dallarında tomurcukları görünce yaşamın canlı haline şahit olup, umut doluyor içim. Minik yeşil yapraklar görünüp, çiçeklerde açınca her türlü zorluğun üstünden gelebilme gücünü hissediyorum. Yaz geçip de, yapraklar sararınca doğanın kanunu diye düşünüp üzülmüyor, hatta sarı ve kızılın her tonunu ayrı yansıtan tablo gibi görüntülere bakıp mutlu oluyorum.

Geçen hafta yürüyüşe çıktığımda kasımpatıları da görüp, fotoğraflarını çektim. Sarı, beyaz ve pembe farklı farklı renklerde capcanlı görünüyorlardı. Blog sayfamda herkes görsün istedim ve internette biraz araştırma yapınca kasımpatı’nın çok önemli özellikleri olduğunu öğrendim.

Öncelikle açıkcası ben kasımpatının başka bir isminin de, Krizantem olduğunu bilmiyordum, öğrenmiş oldum. Krizantem çiçek dilinde, Melankoli olarak bilinen ve renklerine göre anlamı olan bir çiçek. Beyaz Krizantem sadakati , Kırmızı renk sessiz isteği , Sarı renk karşılıksız sevgiyi , Mor renk ise burukluğu ifade etmektedir.

Önemli bir bilgi de, kasımpatılar ve Ulu Önder Atatürk arasındaki ilişki imiş, http://www.bilkent.edu.tr/~cevre/kasim.html adresinden aldığım bilgiye göre Atatürk hasta yatağında yatarken kasımpatıları görmekten mutlu olurmuş. Bu adresten aldığım bilgiye göre:

Atamızın doğa ve çiçek sevgisinin de çok fazla olduğu bilinmektedir. Hastalığının ilk aylarında Çankaya'da istirahat ettiği günlerden bir gün Keçiören'den bir dal badem getirmişler. Atatürk badem dalını görünce mutlu olmuş , yorgun ve hasta yüzüne neşe gelmiş ,'' ne güzel bahar geldi artık '' diye sevinmiş. Bu nedenle doğanın yavaş yavaş uyumaya başladığı sonbahar döneminde sanki ilkbaharmış gibi cıvıl cıvıl çiçeklerini açan kasımpatlarını da çok severmiş…………………………………………………………………………………………………………

İnternette kasımpatı hakkında araştırırken, bir çok sayfa da yazar adı bildirilmeden yer verilen bir şiir var, bu şiir de kasımpatılar ve bize hissettirdikleri konusunda farklı bir bakış görüyoruz.

Hiç umutlarınızın bittiğini sandığınız
"tamam, hiç daha kötüsü olmamıştı"
dediğiniz zamanlarınız oldu mu.
Ya da "bittim, mahvoldum" dediğiniz?
Damağınızda acımsı bir tadın hiç geçmediğini;
yüreğinizdeki o mengenenin de
canınızı sıktıkça sıktığını hiç hissettiniz mi?
Yalnızsınızdır.
Savunmasızsınızdır.
Yorgunsunuzdur.
Anlatamaz, anlayamazsınız da.
Gözünüzde bir damla yaş, her an hazırdır akmaya.
Sebepli yada sebepsiz
Soğuktur elleriniz, belki ısıtacak bir elin olmamasından.
Çirkinsinizdir kendinizce. Aynalara da küs...
Gözlerinizdeki pırıltılar yok oldu, yok olacak gibidir...
Çaresizsinizdir. Sebep çoktur.
Ya parasızsınızdır, ya terkedilmiş, ya hasta.
Aslında yüzlerce ya da'dır sizi bu hale getiren.
Ne zaman geçecek bilmezsiniz.
"umut garibin ekmeği" umarda umarsınız.
Ya çaba?
Oysa hiç gördünüz mü, kim bilir kaç gün olmuş
dalından koparılmış kasımpatılarını?
Hala dimdik, hala ayakta, hala pırıl pırıl.
Koparılmaya inat solmamaya kararlı.
Oysa; aklımız hep güllerdedir, hep lalelerde...
Solmak, kurumak çok kolay.
Oysa dimdik ayakta durabilmek önemli olan.
Yılmamak zorluklardan...
Hayallerden, umutlardan vazgeçmemek asıl olan.
Ne dersiniz denemeye var mısınız
kasımpatı olmayı?
Her şeye rağmen, her şeye inat...

Kasımpatı çiçeği; tüm yaprakların solduğu zamanda, hüzün mevsiminde rengarenk açarak gözümüzü ve gönlümüzü renklendiriyor. Böylesine güzelken, gösterişli halleri ve üstelik dikenleri de yok . Günlerce solmadan kalması da, diğer çiçekler arasında ayrı bir yerde olmasını sağlıyor. Evet ne dersiniz kasımpatı olmaya…sevgilerimle.



http://www.kaliteliresimler.com/img2930.htm krizantem 2 kaynak

http://www.negatif.com/foto/200883/ krizantem 1 kaynak



 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..