Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '12

 
Kategori
Siyaset
 

Kavramlara Kırk Takla Attırmanın Alemi Yoktur

Kavramlara Kırk Takla Attırmanın Alemi Yoktur
 

  • U.Kesici Hoca yazdıkça benim kafa allak bullak oluyor. Belki de “allak, bullak” diyerek yanlış bir ifade kullanıyorum ama kabul etmek gerekiyor ki U. Kesici Hoca’da kafayı, Mustafa Kemal, Kemalizm, Atatürkçülük, İnönü Atatürkçülüğü ve bilmem daha neler nelerle bozmuş.
  • Valla benim kafam bu kadar karmaşaya basmıyor. En azından bu kadar karmaşaya kafam basacak kadar zeki bir adam değilim.
  • Yok Kemalizm’di, yok Mustafa Kemal’di, yok Atatürkçülüktü, yok İnönü Atatürkçülüğüydü ve daha bilmem neler…  
  • E tabii ki bir de işin 1938 öncesi ve 1938 sonrası vardır. Kimilerine göre 1946 öncesi ve sonrasıdır. Tek partidir, çok partidir ve daha bilmem neler neler.
  •  
  • İşi bu kadar çetrefil hale getirmenin hiçbir anlamı yoktur. Bu işleri çarpıtmanın da bir alemi yoktur. Tabii U.Kesici Hoca’nın sağlığı bozulmasın diye ben bunları söylüyorum. Bu hususlarda U.Kesici Hoca kendisini bir hayli paralıyor, o bakımdan.
  •  
  • Başka neler anlatmaya çalışıyor U.Kesici Hoca?
  • “Efendim darbeciler Atatürkçüydü, siz hiç onların ağzından Mustafa Kemal duydunuz mu? Duyamazsınız… Onlar İnönü Atatürkçüsüdür.” diyerek mevzuuyu dallandırıp budaklandırıyor.
  •  
  • Her ne hâl ise…
  •  
  • Dediğim gibi benim kafam bu kadar karmaşaya basmıyor.
  •  
  • Benim için mevzuu gayet açık ve nettir. Öyle kel aliydi, kör aliydi, alinin takkesi vardı, velinin takkesi yoktu hadiselerine girip mevzuuyu dallandırıp budaklandırmanın bir esprisi yoktur.
  •  
  • Hepsi Kemalisttir, Kemalizm bu ülkenin 90 yıllık tarihi boyunca resmi ideloji olarak algılanmıştır ve gerektiği şekilde uygulaması yapılmıştır, bundan ötesi de edebiyattır.
  •  
  • “Efendim Kemalizm Antiemperyalisttir” demektesiniz ki harbiden buna fazlasıyla inanan insanlar vardır. Sanki ortada Emperyalizme kaptıracak doğru düzgün bir şey kalmıştır da… Musul, Kerkük petrolleri gitmiş, Ege adaları gitmiş, 5 milyon metrekare toprağın ardında elde kalan toprağın yüzölçümü ortadadır… Yetmemiş, İzmir İktisad Kongresinde “Buyurun sermayeniz gelsin Anadolu coğrafyasında bizim vereceğimiz her türlü güvence ekseninde yatırımlarını yapsın” ki meali, topraklarımızı dilediğiniz gibi sömürebilirsiniz…
  •  
  • Vaziyet bu denli yalınken, kavramlara kırk takla attırmanın alemi nedir?
  •    
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..