Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kaybedenler Kulübü (1)

Kaybedenler Kulübü (1)
 

Bayram öncesinde yaptığım iş görüşmesi sonuçları bayram sonrasına sarkmıştı. Dün bir telefon aldım. Bir yayıneviyle görüşmüştüm ve “yarın gelin başlayın” dediler.

Sabah gittim ve şartları tekrar konuştuk. Asgari ücret ve yol parası, birkaç ay sonra da SSK yapabileceklerini söylediler. Aradan 5 dakika geçmeden tekrar odaya çağırıldım ve SSK yapamayacaklarını söylediler.

Beklentileri ise; çaycılık, temizlikçilik, sekreterlik, randevuyla iş bağlama ve esnek çalışma saatleri... Akşam çıkış saatiniz belli olmaksızın işveren “çıkabilirsiniz” diyene kadar oradasınız. Tahminim, akşam 19.00 dan sonra esneyerek çalışmak serbest... Esnek çalışma saati ya, o bakımdan...

“SSK olmadan olmaz, verdikleriniz az beklentileriniz çok fazla... Boşuna birbirimizi üzmeyelim” diyerek gitmeye yeltendim ki “yol paranızı verelim” şeklinde manasız bir cümle kurdular. Giderayak sinirimi zıplattılar.

Karnım aç ve moralim bozuktu. Yayınevinden çıktım köşede boyoz satıcısı gördüm. Adının “kumru” olduğunu öğrendiğim bir başka yiyecek gördüm. Kumru bir kuş değil, sadece sandviç. İçine peynir domates biber hatta yumurta konuluyormuş. Kumru olayını isminden mütevellit sevmedim. Boyoz aldım ve Hayruş’a gittim. Güzel bir kahvaltı peşine harika bir Türk kahvesi içtik.

Yine bayram öncesinde görüştüğüm bir başka iş vardı. Sonucu öğrenmek için aradım. Bizim iş krize yenik düşmüş... Hayruş “benim kısmetsiz kızım” diye iç geçirdi...

Evi aradım Mert’le konuştum. Dün yine bir işyerini arayıp görüşmüştüm adres almıştım ama gitmemiştim. Telefonun yanında kağıtta duruyordu adres, onu Mert’ten aldım 1. Kordon’a gitmek üzere otobüse bindim...

Gideceğim yer Yunan Konsolosluğu civarındaydı. Otobüs sahilden geldi. Denizi seyrede seyrede geldim. Otobüsten indikten sonra biraz yürüdüm ve işyerini buldum.

Form verdiler onu doldurdum ve oradaki bayan formu işveren olduğunu tahmin ettiğim beyefendiye verdi. Beyefendiyle mülakat tarzı görüştüm. Görüşmenin sonunda işe alımın Cuma’ya kadar sonuçlanacağı söyledi ve oradan ayrıldım...

:) Benden ayrılmayın... Devam edecek...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..