Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '10

 
Kategori
Aile
 

Kayınvali- Ailenin yenin yeni üyesi

Bugün bir gazetede şu başlıkla bir makale yayınlandı " Süperman Türk olsaydı pelerinini annesi bağlardı".

Görünce okumadan edemedim, iş hayatı aile ilişkisi falan, içeriğinden çok başlık, sonrasında benim o an içindeki sinirim üst üste binince kafamdan geçenleri yazayımda unutmayayım dedim.

8 yıllık evliyim, eşimin annesi eski emliyet müdürü, %99, 9 erkek profili çizen, 30 yılını emliyet teşkilatında geçirmiş, kontrol edilemeyen özgüveniyle her şeyi kontrolü altında tutmaya çalışan, kendi doğrularını empoze etmeye çalışaran sert kalem. Sert kalemler gibi ortadan kırılınca da aylarca kendine gelemez, küser, gider, suçlar...

Eşimle yıllarca ".... dir ne yapsa yeridir den çok, annedir alttan almak gerekir " deyip idare etme yolunu seçtik, ben sinirlenince eşime, eşimde ona mesajları iletti durdu, ancak öfkesi ve herşeyi bilen havalarıyla evin içine daha fazla müdahale etmeye başladı. Bir oğlumuz oldu, ona taptı, taptıkça hayatımız daha da çekilmez hale geldi, ne ona ne oğlumuza bir disiplin getirebildik.

Bundan 2 ay önce, 8 yıl sonunda onu evden kovma noktasına beni getirdi ve gitti, küstü. Onun gitmesi ile eşimle geçirdiğim huzurlu yıllar bitti, herşey bozuldu, boşanmayı konuşmaya başladık. Kendisi gibi bizi de huzursuz mutsuz günlere itti.

Belki benim gibi aranızda bu sorunu yaşayan binlerce insan var. Çoğumuzun çocukları var ve gelecekte bizde onların yerinde olacağız. Benim kendime yakıştıramadığım yaş 35, 8 yıllık evliyim, iyi okudum, akıllı olduğumu savunurum ama değilmişim ki yeterince ben bu konuda başarısız olduğumu kabul edebiliyorum ve bu başarısızlığımı milyonlara yazıyorum.

Anneler, babalar, geleceğin anne ve babaları lütfen doğurduğunuz çocukların sizin malınız değil, Allahın size emaneti olduğunu, sizlerin görevinin onları hayata hazırlamak ve mutlu olması için özverili davranarak yetiştirmek olduğunu unutmayın.

Sizler çocuklarınızı korumaya çalışarak, belki en içgüdüsel davranışı sergiliyorsunuz ancak çocuklar düşmeden büyümez. Sevgi, aşk ve insanlığın bize bahşettiği iyi yada kötü her türlü duygu kimsenin tekelinde değildir. Onların sizin dışınızda yaşadığı her türlü ilişki, sizin sözle vereceğiniz nasihattan daha fazla, onları tecrübe sahibi eder.

Hiçbir sevgi anne baba sevgisinden fazla olamaz ancak neden başkalarının vereceği mutluluğu onlardan esirgeyelim.

Herkes kendi doğrusunu takip etsin, lakin tek doğru olsaydı dünya ne halde olurdu düşünün. Kendinize beklediğiniz saygıyı, siz göstermediğiniz sürece göremezsiniz. Bir aile kurmak günümüzde ne kadar zor, sürdürmek, tek yastıkta kocamak yakın zamanda mucize olarak görülecek. Evliklerin çok büyük bir bölümü bireylerin ailelerinin yaklaşımından kaynaklanıyor.

Çocuklarınızı büyüttünüz, görevinizin bitmediği kesin ama artık hayallerinizdeki boş zamana sahipsiniz, bu zamanı çocuklarınızı huzursuz etmeye değil, kendinizi dinlemeye ve huzur bulmaya harcayın.

Hepinize sevgiler.

 
Toplam blog
: 23
: 1189
Kayıt tarihi
: 16.12.08
 
 

1 Mart 1975 İstanbul doğumluyum. Özel bir sağlık kuruluşunda pazarlama alanında çalışıyorum. ..