Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Kayıp 5000 dolar

Kayıp 5000 dolar
 

Nerde bizim 5000 dolarlar?


Ülkemiz son beş yılda ulaştığı büyüme hızıyla fert başına düşen milli gelir düzeyinde 5000 doları aştı. Şimdi hedef yeni dönemde ve en kısa zamanda bu seviyeyi 10.000 doların üzerine çıkarmak. Son yapılan seçimlerin ülkemize kritik bir 5 yıl kazandırdığını söyleyenler de var. Bu görüş doğru ise ve inşaallah bu sınır da aşılır. Ülkemiz insanlarının refah ve mutluluğu hepimizin ortak umut ve beklentisi olduğuna göre bu haberlere ve dileklere sevinmemek mümkün değil.

Peki gerçek böyle mi acaba? Yani söylenenlerle yaşananlar örtüşüyor mu? Yoksa eski bir hanım siyasetçimizin bir türlü doğru teleffuz edemediği deyimle " halüsinasyon " mu görüyoruz? Ben şu 5000 dolara fena taktım. Peki bu doğru ise, önceki ramazan ve bayramlarda, seçim öncesi bazı belediyelerin ve varlıklı kişilerin (!) gıda yardımı diye kamyonlarda döke saça dağıttıkları; makarna, çay, şeker, vs. gibi maddelerden oluşan paketleri bir birlerini ezercesine kapışan insanlar kim, nerede yaşıyor bu insanlar? Hala hastane koridorlarında muayene sırası alabilmek için sabahın köründe bekleşenler, emekli maaşlarını alabilmek için yaz kış banka önlerinde uzun kuyruklar oluşturan yaşlı insanlar, pazarlarda yerlere saçılmış sebze ve meyvaları toplayan çocuklar, kadınlar kim, çöp bidonlarından kağıt, teneke toplayan her yaştan insanlar kim, nerede yaşıyor bu insanlar ve onların 5000 doları nerde?

Bir yandan yaşam mücadelesi veren yığınlar, diğer yanda korkunç bir tüketim içinde sadece kendisi için yaşayan başka yığınlar. İnanın bana bu yaman bir çelişki ve önceki blog yazılarımda geçmişe özlem duygularımı dile getirmeye çalıştığım Bir Zamanlar Ankara ve Bir zamanlar Karşıyaka günlerinin Türkiyesinde böyle bir tablo yaşanmamıştı.

Bir örnek de kendimden vereyim, 2001 krizinden ben de etkilendim ve önemli kayıplarm oldu. Kültür, bilgi ve deneyimlerime dinçliğime rağmen iş bulamadım, altı yıldır kirada ve bir borç sarmalında bir başka hayatı yaşıyorum ailemle. Ve inanamıyorum kendi hayatıma ve çevremde gördüklerime.

Türkiye, güzel yurdum, tanrının her türlü yer altı yer üstü zenginlikleriyle özene bezene yarattığı doğa harikası ülkem. Ve bu ülkede 5000 doları olduğunu bilmeden yaşayan kayıp insanlar.

Bu yazıya çok yakışacak; 07.08.2006 tarihinde yazdığım ve Milliyet hafta sonu ekinde de yayınlanan Orhan Veli'nin şiirini gelin bir kez daha birlikte okuyalım ve düşünelim.


GİDEREAYAK

Handan hamamdan geçtik,
Gün ışığındaki hissemize razıydık
Saadetinden geçtik
Ümidine razıydık
Hiç birini bulamadık
Kendimize hüzünler icadettik
Avunamadık
Yoksa biz...
Biz bu dünyadan değil miydik?




Not: Bu yazı 27.08.2007 tarihinde yazılmıştı. Şimdilerde gerçekten fert başına düşen Milli gelirin 10.000 dolara ulaştığı söyleniyor. Yorum sizin... 20.05.2008
 

 

 

http://www.Antoloji.Com/enfal_torun
http://arsiv.sabah.com.tr/2006/05/21/yaz02-10-110.html















 

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..