Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '12

 
Kategori
Egzersiz
 

Kegel Egzersizleri (mesane kaslarını güçlendirme)

Kegel Egzersizleri (mesane kaslarını güçlendirme)
 

her yaşta yapılmalı, şimdiden genç kızlarımıza öğretelim


Ben yaklaşık bir yıl önce Anakara'da Jinekoloğa muayene için gittiğimde, muayene bitti sohbet ediyorduk. 

Doktorum bana ''hanımların doğumlardan sonra, mesane kaslarının zayıfladığını ve onları güçlendirmek için bir takım hareketler olduğunu ve bunları kadın erkek herkesin yapabileceğini, uzun zaman içinde sabırla yapıldığında cevap alındığını söyledi. Geçmezse ilerde ameliyatla yukarı çekme işlemi ile de sonuç alınacağını'' söyledi.

Kız-erkek farketmez siz de bunu çevrenizde paylaşın dedi. 

Ve hareketleri bana anlatması için asistanını çağırdı. Asistanı tek tek anlayacağım şekilde anlattı ve ben fırsat buldukça yapıyorum ve bugün geri dönüp baktığımda gerçekten basit bir hareketin ne kadar anlamlı olduğunu anladım...

Arzu ederseniz kimlerin bu hareketi yapabileceğini, nelere faydası olduğunu ve sabırla yapıldığında sonuç alındığını anlatayım.

Kegel egzersizi pelvik tabanı kaslarını güçlendiren hareketlerdir. Pelvik tabanı kasları, mesane, vajina, penis, rahim ve rektum (kalın bağırsağın bitimi) un iyi çalışmasını sağlar. Bu organlar idrar ve dışkı yaparken çalışır. Aynı zamanda orgazm ve boşalma gibi fonksiyonlarda da kullanılır. Bu sözler bana asistanın aktardığı sözlerdir.

Bir ara'' bu hareketleri genç kızlarda yaparlarsa evlendikleri zaman ilk gece korkusu da ortadan kalkar dedi ve genç kızınız varsa ona da öğretebilirsiniz '' dedi.

''Pelvik tabanı kaslarının zor doğum ve çok sayıda doğum eski elastikiyetini yititrip durması gereken yerden aşağıya doğru sarkıp bu tür sorunlara neden olur. Ayrıca menapozla beraber bu kaslar zayıflayarak eski işlevini yerine getirememektedir. Bunlar gülme, hapşırma gibi nedenlere bağlı olarak idrar kaçırma sorunu olarak karşımıza çıkıyor..''

Aşağıda doktor hanımı bana verdiği kağıttaki yazıyı olduğu gibi aktaracağım;

Nasıl Uygulanırlar?
Bu testleri uygulamaya geçmeden önce hangi kas gruplarınızı çalıştırmanız gerektiğini bilmelisiniz. Pelvis tabanı kaslarınızı algılamak için aşağıdaki iki testten birini uygulayın:

1- İdrarınızı yaparken idrarı yarıda kesmek için hangi kaslarınızı kullandığınıza dikkat edin. Bu kaslarınızı kasarken karın ve kalça kaslarınızın gevşek olmasına dikkat edin.

2- Yukarıdaki teknik size zor geliyorsa bacaklarınızın arasına bir pet şişesi alın ve onu sıkıştırmaya çalışın.(cinsel bölgenize doğru şişeyi koyun) Bu iki test esnasında çalışan kaslarınız Kegel egzersizleri esnasında çalıştıracağınız kaslardır.

Ne Sıklıkla Uygulanırlar?
Kegel egzersizleri evde, iş yerinde, yolda, kısacası her yerde uygulanabilir ve dışarıdan bu egzersizleri uyguladığınız anlaşılmaz. Bu egzersizleri hergün düzenli olarak uygulamayı alışkanlık haline getirin.

Her birim egzersiz esnasında pelvis tabanı kaslarınızı 3-10 saniye süreyle kasın ve bu kadar bir süre ara verin. Bunu arka arkaya 5-10 kez uygulayın. Bu birim egzersizi günde beş kez yapmanız sizin egzersizlerden maksimum fayda görmenizi sağlayacaktır. Egzersizlerde aşırıya kaçmamalı ve idrar yaparken bu egzersizleri uygulamamalısınız. Egzersizler esnasında normal nefes alıp vermeye ve yalnızca pelvis tabanı kaslarınızın çalışıyor olmasına dikkat etmelisiniz.

Ben bu hareketleri otobüste, tv izlerken, aklıma nerde ne zaman gelirse yapıyorum ve artık herkese öneriyorum. Ben faydasını görmeye başladım. Sizler de sorun başlamadan başlarsanız ileriye yönelik yatırımınız olur...

Şimdiden iyi egzersizler.

Sağlıklı günler. 

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..