Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kenan'ın düşündürdükleri...

Kenan'ın düşündürdükleri...
 

Kenan; özel bir insan. Kenan umudun adı, Kenan, "kendimi engelletmem" diyen yazarın sadece içimizde ki biri... Kenan, ailesi tarafından ... şehrine terk ettikleri fakat Allah’ın hep iyi insanlarla karşılaştırdığı bir can. Kenan umudun adı...

Kenan, yaklaşık yirmi üç yaşlarında; çocuk felçi geçirmiş bir genç, babası emekli olduktan onu meçhule bırakıp memleketine dönmüş. Kenan’a kaldığı otelin sahibi acımış ve ona çocuk arabasından bir tezgah hazırlıyarak sakız, çikolata, selpak vs. satıp geçimini sağlamasına yardımcı olmuş; Kenan,kimseye muhtaç olmadan tezgahına sahip çıkmış ve geçimini bu yolla sağlamaya başlamış.

Kenan,bir darbe de akrabalarım dediği insanlardan yemiş ama hep ümitvar olmuş, Kenan’a ... eşrafı da sahip çıkmış, onun azmi ve çalışma temposu yüreğinde merhamet kırıntısı olan herkesi etkilemiş bu yüzdendir ki, Kenan sevilen bir insan olmuş...

Kenan ile tanışmam, bir çay bahçesinde havuzbaşında oldu. Onunla ilk kez konuşma imkanı buldum. Dününden, bu gününden ve umutlarından konuştuk. Geçirmiş olduğu çocuk felci konuşmasını etkiliyordu ama hayalerini bir güzel anlatıyordu. Onunla konuşmadığım anda aklıma kendi iç hesaplaşmalarım geldi. Ve hemen kendime içsel bir soru sordum. Ben Kenan gibi umutlarıma sahip çıkabiliyor muydum? Neden her an bir şeylerden şikayet edip, daha fazlasını istiyordum? Neden? Neden? Neden? Gerçi; bu soruları ben kişiselleştirdim ama bütün insanlar hep daha fazlası için istekte bulunmazlar mı?

Tam bu sırada Kenan konuşmaya devam etti, bir kadının kendisine acımasından dolayı tezgahına bırakmış olduğu Kenan’a göre büyük parayı redddiş hikayesi dikkatimi çekti.

Kadın, tezgahın üzerine parayı bıraktığında Kenan; kadına tezgahındaki pahalı şeylerden vermiş, kadın almak istememiş çünkü; ''onları başkasına satabilir para kazanırsın'' diye düşünmüş, kadıncağızın kötü bir niyeti yokmuş. Fakat, Kenan yaptığı işin farkında olarak;
- "Ben satmadığı şeyin parasını alamam" demiş, kendine yakışır biçimde. Kısacası hakketmediği bir kazanç istemiyorum, bana kimsenin acımasına gerek yok demiş!

Kenan, bütün bunları anlatırken; aklıma binlerce işsiz insanın yaşadığı ülkemdeki; Kenan kadar umudu olmayan ben dahil diğer insanlar geldi...

Okumuş onca insan hala işsizlik girdabına kapılıp, ailesinin eline bakarken;ailesinin meçhule bıraktığı Kenan’ın hikayesi düşündürücü değil miydi?

Kenan ile aile kavramı üzerinde konuştuk, "ben ailemi seviyorum" diyordu her şeye rağmen; ve "zamanı geldiğinde bende kendi ailemi kuracağım" diyordu, zorlanan konuşmasıyla...

Ve ben ondan sonra hiç bir şeyden şikayet etmemeye karar verdim. Kenan’ın hikayesi diledikten sonra. "Engelli olan Kenan mıydı yoksa bizim beyinlerimize koymuş olduğumuz düşünme engelli miydi?" Sorarım sizlere...

 
Toplam blog
: 92
: 766
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

1970 Tarsus doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Tarsus'ta tamamladım.Yüksek öğrenimimi Atatürk Üni..