Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '19

 
Kategori
Psikoloji
 

Kendi Gücünü Keşfet

Merhaba sevgili okur, 
 
Daha önce güçlü çocuk yetiştirmek ile ilgili bir yazı paylaşmıştım. Çocuklarımızı güçlendirmenin yollarını biliyorduk da konu kendimize geldiğinde işler öyle oturduğumuz yerden konuşmakla olmuyordu. O yazıyı yazarken de hayatımın geri kalanında da kendi gücüm ile ilgili içsel muhakemelerim devam etti hep. Bazen kendimi psikolojik sağlamlık açısından eksik buluyor bazen de ufak sorunları zihnimde devasa felaketlere dönüştürüyordum. Sanki her an kırılacakmış gibi olmak oldukça yorucu ve yıpratıcıydı.
 
Bir gün yine zihnimi kendimi yargılamaya açmışken birden ‘sen çok güçlü bir kadınsın’ dedim kendi kendime. Hayat sana neler sundu? Ne zorluklar çıkardı karşına? Nelerin üstesinden geldin? Kimsenin bilmediği kaç yerinden yaralandın? Tüm bu soruların cevabını düşündüğümde aslında ne kadar güçlü olduğumu ancak olumsuz yaşantıların peş peşe geldiğinde tahammül gücümü nasıl azalttığını fark ettim.  İnsanın bu gibi durumlarda en büyük yardımcısı çevresindeki insanlar oluyor, ben bu açıdan şanslıydım. Eğer güçlü bir sosyal destek ağınız varsa yaşadığınız her zorluğa karşı daha dirençli olmaya çalışıyorsunuz. Sevginin iyileştirici gücünü hissettikçe siz de daha güçlü oluyorsunuz.
 
Psikolojik olarak zayıf olan yönlerinizi fark edip nedenleriyle savaşmaya başladığınızda kendiniz için bir adım atmış olursunuz. Hem de öyle küçük bir adım değil, değişimin başlangıcını sağlayacak dev bir adım. Bunun için biraz cesaret biraz da sizi destekleyecek insana ihtiyacınız var. Başarılarınızı düşünün, yaptığınız iyilikleri, sevdiğiniz insanları, mutlu anılarınızı, size huzur veren yerleri. Bu olumlu düşünceler sizi güçlendirecek silahlarınız. Bu sebeple olumlu düşüncelerinizden hiç vazgeçmeyin.
 
Şimdi ara ara karamsarlığa düştüğümde yine ‘Sen çok güçlüsün’ diyorum kendime. Yendiğim zorlukları, dokunduğum hayatları düşünüyorum. Birilerine iyi gelmeye, kendimi mutlu etmeye çalışıyorum. Bazen kendi gücünüzü fark etmek tek başınıza zor olabilir. Profesyonel destek bu noktada size yol gösterecektir. 
 
Not: Olumlu düşünmenin ve sevginin gücüne inanın.
 
Sağlık ve huzurla, bol bol sevgiyle kalın…
 
 
Toplam blog
: 36
: 296
Kayıt tarihi
: 10.10.18
 
 

Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü mezunuyum. 2014 yılınd..