Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '06

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Kendime ve herkese iyi pazarlar

Kendime ve herkese iyi pazarlar
 

Okuyan, düşünen, inceleyen, gözlemleyen, hep öğrenmeye ve öğrendiklerini uygulamaya çalışan bir dinozorum. Her gün biraz daha kararlı başlıyorum güne.

"Bu benim yaşamım, bu yaşamı, özellikle başkaları için endişe ederk geçirmeyeceğim, sonuçta herkes kendi yaşamından sorumlu, herkes kendi kaderini yaşayacak, buna bağlı olarak, endişe ettiğim kişilerin tercihleri sonucu yaşayacaklarım da benim kaderim, tüm bunlar olması gerektiği için oluyor, o zaman endişeye ve uyarıya mahal yok, ben sadece her "an" ı en iyi şekilde geçirmeye çalışmalıyım okadar!"Tüm bu yazdıklarımı yaşamıma uygulayabildiğim zaman sanırım daha iyi olacağım".

Çok önemli bir şey daha öğrendim; insanları olduğu gibi kabul etmek!

Belki biraz geç oldu, aslında böyle olması gerektiğini çoktan beri biliyordum, ama bir türlü uygulayamıyordum.

Dört buçuk aydır dokuz tane kedi besliyorum bahçede. Onları yakından inceleme şansı buldum. Gördüm ki, kedilerin bile bir kişiliği var. Hepsi birbirinden farklı.Kimisi çok sakin, kimisi çok utangaç, kimisi de saldırgan, ya da çok sevecen.

Eskiden olsa saldırgan olana, yemek verirken elimi parçaladığı için bir daha yemek vermez, cezalandırır, düzeltmeye çalışırdım.

Öğrendim ki, ben kediyi bile değiştiremem, ben ancak ondan kendimi korumak için elime eldiven takabilirim.

Kedileri bile değiştiremiyorsam, insanları nasıl değiştireceğim?

Bana zara veren, beni üzen, beni kıran bir insana da ayni "Tekir" e davrandığım gibi davranmalıyım. İlişkilerimde elimde eldiven olmalı, bana zarar vermesine izin vermemeliyim, ilişkimi kesmek ya da onu cezalandırmak için uzak kalmak yerine, ya da onu değiştirmeye çalışmaktan vazgeçerek.

Aslında bazı bilgiler dağarcığımızda saklı duruyor, biliyoruz, biliyoruz ama uygulayamıyoruz, sorun "uygulayamamaktan" kaynaklanıyor.

Öğrendiklerimi paylaşmak hoşuma gidiyor, belki birilerine ilham verir diye.Çünkü kimse kimseye bir anda bir şey öğretemeama ilham verebilir.İnsan ancak kendisi arzu edip çabalarsa öğrenebiliyor.

İyi pazarlar, kendim ve herkes için...

 
Toplam blog
: 98
: 742
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

Okuyan, gözlemleyen, yorumlayan, öğrenmeye ve öğrendiklerini uygulamaya çalışan; doğayı, insanları, ..