Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '20

 
Kategori
Söyleşi
 

KendimizeZamanAyırıyorMuyuz

Boş vakit nedir? Hangi zaman dilimidir? Herhangi bir işimizin olmadığı zaman mı? Bu, o vakti nasıl değerlendirdigimize ,o an yaptığımız her ne ise ona bakış acımıza bağlıdır. 

Peki sizce bu vakitleri değerlendirebiliyor muyuz? 

Ben ,dinlenmek kendime zaman ayırmak ne demek bilmezdim. Çoğumuz gibi biliyor sanıyordum ama aslında kendimi daha çok yoruyormuşum. Bizler dışarı çıkmayı,gezmeyi,kafelere gitmeyi,sosyal medya hesaplarında her anımızı paylaşmayı veya gün boyu arkadaşlarımızla konuşmayı bunu yaparken uzandığımız için dinlenmek sayıyoruz . Bunlar olmadığı zaman canımız sıkılıyor,psikolojimiz bozuluyor. Özellikle pandemi sürecinde evde kalırken bunu daha çok hissediyoruz . Hissedeceğiz de çünkü bunların da bir sınırı olacak,dışarı çıkmak doğru olmayacağı için gezip ,"trend" mekanlara gidemeyeceğiz belki takipçi sayımız düşecek ve psikolojimiz daha çok bozulacak.

Kendine vakit ayırmak sadece bu değildir tabiki sosyal medya kullanılır bu bir araç ,vakit geçirme yöntemi ama gün boyu değil. Telefonu birazcık kenara bırakıp kaliteli vakit geçirmeye başlayabilirsiniz. Kitap okuyup bir dergi takip edebilirsiniz, dil öğrenebilirsiniz,evinizde küçük dekoratif değişiklikler yapabilirsiniz ,resim yapabilirsiniz ,benim gibi evlatlarınızı(6 kedicik) sevebilirsiniz,onlarla konuşabilirsiniz ki emin olun evde çok kalan biri değilseniz onlar da sürekli sizi gördükçe sıkılıyor kendi alanlarını geri istiyor . Anlaşıp orta yolu bulmak için bence biraz konuşun:).

Yemek ,tatlı,pasta , börek tarzı seyler yapabilirsiniz . Ben hiç yapmazdım ama şimdi her tarifi deniyorum. Bir bakıyorum ki akşam olmuş. O zaman yine telefon kullanıyorum,dizi izliyorum yeri gelmişken Sherlock,blindspot, the good doctor,cosmos,breaking bad en sevdiklerim. İzleyebilirsiniz .

Özetle yukarda yazdıklarımı yapınca günün nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz, dışarı da tabiki çıkın ama pandemi sürecine dikkat ederek . Spor yapin yürüyüş yapın evde kalıp da pandemiden kaçıp hareketsizlikten sağlığınızdan olmayın . Ama evde olduğunuz vakti de kaliteli geçirin . Bu aslında kendimizi geliştirmemiz ,kendinizle baş başa kalıp kalabalıktan,yoğun tempodan,düşüncelerden uzaklaşmak için de bir fırsat. Fiziksel ve ruhsal sağlığımızı koruyarak bu  günleri ve normal hayatımıza döndüğümüzde de boş vakitleri degerlendirebiliriz ve aslında boş vakit diye bir şey olmadığını gunlerimizin dolu dolu geçtiğini yaşayarak gorebiliriz.

Öncelikle evde kalarak yaşayalım,sonra kaliteli bir yaşam için çabalayalım. mümkün olduğunca evinizde ve sağlıkla kalın ,hoşçakalın ...

 
Toplam blog
: 3
: 67
Kayıt tarihi
: 13.06.20
 
 

Herkese merhaba .. Tıp fakültesi 2. Sınıf öğrencisiyim . 6 kedi annesiyim . Spor, diyet, sağlıklı..