Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '22

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kimsin Sen?

  Merhaba;

  Bu haftaki yazım bir gün gecikmeli sizlerle buluşacak, akışta olmayı seviyorum, geçmişteki yazılarımdan birini paylaşsam mı diye düşündüm, içime sinmedi. Bu yazıyı yazarken saat 00:26'yı gösteriyor. Beşer olarak sadece, dünyevi eylemlerden ibaret değiliz, mana aleminden de sorumluyuz, verdiğimiz her karardan, öldürdüğümüz ama aslında öldürmeye zerre hakkımızın olmadığı en ufak canlıya karşı da sorumluyuz. Herkes, her şeyden şikayetçi ama aramızdan kaç kişi acaba, "ilk iyilik hareketi için kendi adım atıyor ya da kendindeki eksikleri görerek, değişimi ilk kendi yapıyor? Gandhi'nin "Görmek istediğin değişimin kendisi ol" sözü hemen hemen her kişisel gelişim sayfasında var ya da sayfalarda "kopyala yapıştır" usülü yolculuk yapıyor.

  Sonra popüler konu olan hangi yöntem varsa, yarışa girilimiyor mu o yöntemi uygulatmak için? Peki, herkes astroloji, herkes enerji, herkes yoga, herkes vb... kursuna gidiyor, eğitmen oluyor, hatta bazı alanlarda, eğitmen sayısı öğrenciden bile fazla olabilir? Peki, biz nereye gidiyoruz, gerçekten nereye gidiyoruz? Dışı renkli ama içi nasıl bedenlerimizin? Sanal dünya ne kadar seni anlatıyor? Sen kendini başkalarına insan-ı kamil mertebesinde anlatmaya çalışan bir elbise ile her gün sokağa adım atıyorsun, ama Tapduk Emre'nin Yunus Emre'ye dediği gibi: "Hamsın, çiğsin, dünya kokuyorsun" ki insanlar sana yeri geliyor selam vermiyor, Önce kendisinden başlamalı insan, istediğin parayı harca, istediğin eğitimi al, onların içerisinden geçmedikçe, acılarınla yoğrulmadıkça, başkalarının acılarını anlamaya çalışmadıkça, "insanlık sınavından" sınıfta kalmaya devam edeceksin, devam edeceğiz.Kendimi farklı konumlandırmıyorum, yanlış anlaşılmasın. Yol, bir. 

  "Önceden gelen yorumlarda, alaycı tarzda ya da kendi çapında dalga geçmeye çalışan kişilerden rahatsız olurdum. Şimdi, ne yapıyorum biliyor musunuz? Erinç olarak, kendi yolumda birazcık ilerleyebildiysem, o kişi için de kalpten diliyorum, gittiğim yoldan uzağa gidebilmesini kendi tekamülünde. Bazıları yapar, bazıları konuşur, o konuşanlar başkalarının yaptıklarını konuşmaya devam ederken, hakkında konuşulan "bütüne ne katkım olur'un" yollarını aramaya devam eder.

  "Kendini bil" diye Delphi'deki Apollon Tapınağı'nda boşuna mı yazılıdır? Sen Kimsin? diye sor kendine, maddenin ardındaki manaya ulaşmak olsun hedefin. Mal mülk hırsıyla sadece nefsini beslersin ama bedenden ibaret olmadığını anlamak için, kendi yolculuğuna çıkman gerekir. Hangi kapılar açılır, orası sırdır, kapı açılmadıkça sen 'istediğin kadar çal, o kapıyı'....

  Bir sonraki yazıda buluşmak dileğiyle,

  Hayalleriniz gerçek olsun...

 
Toplam blog
: 13
: 69
Kayıt tarihi
: 14.02.22
 
 

Merhaba, Erinç, ben. 1981, İstanbul doğumluyum. İngilizce Öğretmenliği Mezunuyum, Sosyoloji okuma..