Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kiralık ev ararken umudunu kaybedenlerden misiniz?

Kiralık ev ararken umudunu kaybedenlerden misiniz?
 

Oturduğumuz evi seviyorum. Bundan 5 yıl önce kızım daha altı aylıkken taşınmıştım,iyi kötü alıştık.Ama Antalya malum yağmur şehri,bitmeden kırk gün arka arkaya yağmur yağabiliyor.Bizim oturduğumuz evde de geçtiğimiz yıl camlardan içeri yağmur suları girdi ,eşyalarımız zarar gördü., camların kapıların tadilat görmesi lazım.Eh ev sahibimizle konuştuk,olmaz ben masrafa giremem,para bana lazım ,dedi.Biz de tabii ki ne kadar zaman daha oturacağımız belli olmayan bir eve neden tadilat yapalım diye düşündük,bizim evimiz mi?

Sonuçta yeni bir ev aramaya başladık.Önce hangi semtte oturacağımıza karar verdik,sonra başladık aramaya.Bir maceraya atıldığımızın farkında değildik henüz.

Sahibinden kiralık buluruz umuduyla ,bir süre sokak sokak dolaşıp evlerin camlarından telefon numarası baktık.Aramaya başladık.İlk olarak, daha yeni hiç oturulmamış güzel bir ev bulduk.Evsahibi görevliden yardım isteyerek evi gezebileceğimizi söyledi.Eve bayıldım heryer laminant parke ,geniş ,mutfak aydınlık ,mutfak dolapları yeni vs.Kiraya 750 ytl dediler ve 1000.euro yanlış duymadınız evet 1000 euro depozit istiyorum dedi ev sahibi, ve pazarlık konusu değil diyip kestirip attı.

Vazgeçtik,diğer bir evin içinden yeni kiraci çıkmıştı.Ev mahvolmuş,mutfakta dolaplar yer yer kırık ,çekmeceler bozuk,banyoda küvet berbat , hiç iç acıcı değil manzara ,ama yine de 700 ytl diyorlar.Helal olsun diyorum ve başka bir şey diyemiyorum .Moraller bozulmaya başladı ama hala direniyoruz.Bu kez dışarıdan oldukça iyi gibi görünen 4. kat bir eve bakmaya gidiyoruz ,evsahibi de pek efendi,tamam inşallah bu kez olacak.Ev fena değil ama kuzey tarafında ve tam da karşıdaki ev ile burun buruna,karşıdaki evdekiler merakla bize bakıyor ,yok böyle iç içe olmayacak.

Biraz tanıdıklara sorduk:herkes yanında yöresindeki kiralık evlere baktı bir tanesi güzel dediler,randevulaştık ,gittik evin her şeyi güzel ama bir kusuru var tam 14. katta ,bizde küçük bir çocuk , bende de yükseklik korkusu var maaselef bu da olmadı

Biraz da emlakçılardan yardım alalım bakalım.Bize tuzluya malolacak ,ama çıktık artık yola..

Bir eve bakmaya gittik,ev iyi hoş ama her taraf ıslak zemin,emlakçı bize Antalyanın sıcağında iyi olur diyor ama, bunu yemiyoruz.Nasıl ısınacağız,her yer taş..Başka bir ev gösteriyorlar ,bu evin de banyosunda tesisat sorunu olmuş,banyoya komşu odanın duvarı ıslak,tamir olur diyor emlakçı beyin çırağı,beğenmedik diyoruz. Huysuz buldu bizi besbelli,yüzünden hoşnutsuzluğu anlaşılıyor ; ama size uygun bir yer var elimde diyor ,arabayla gideceğiz..Bakalım diyoruz düşüyoruz yola,git git bitmiyor yol, valla ben buraları hiç görmedim daha önce ,eşimle şaşkınlıkla bakıyoruz birbirimize,sonunda geldik diyor abi ,gerçekten güzel bir site güzel bir ev ama burası da Antalya değil ki kardeşim çocuk buradan okula,biz işe nasıl gideceğiz?

Bir evden bir eve taşınmak nerden baksanız nakliye masrafı 500 ytl den aşağı değildir.Eve girdiniz ufak tefek tadilatlar 200-250 ytl tutar , belki badana boya yapılması gereken yerler vardır o da en az 500 ytl desek alın size 1.250 ytl lik masraf.Emlakcıdan kiralarsan bir kira ona en az bir kira da evsahibine depozit eder 2.500 ytl

Biz ne mi yaptık,paşa paşa evimizi badana boya yapıp ,geçiçi izalosyon ile bu yılı da sevgili ve pek sadık ve belki diğerlerine bakınca hala güzel evimizde oturmaya karar verdik.

 
Toplam blog
: 10
: 6045
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Her şehirde biraz yaşamak varmış. lköğretimi Değirmendere / Gölcük, ortaöğretimi Gemlik'te tamamladı..