Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '15

 
Kategori
Eğitim
 

Kırkpınar kültürünü tanıtma ve yaşatma

Kırkpınar kültürünü tanıtma ve yaşatma
 

 

Öldükten sonra unutulmamak isterseniz; ya okumaya değer şeyler yazınız ya da yazılmaya değer şeyler yapınız.”   Benjamin Franklin (Yazar ve bilim insanı)

"Millete efendilik yoktur. Hizmet vardır. Bu millete hizmet eden, onunu efendisi olur.Kemal ATATÜRK

 

 

 

Eğitim; herhangi bir alanda bireyi geliştirmek ve yetiştirmektir. İstendik bilgi, beceri ve algılamadan yoksun bırakılmış insanların topluma uyumları olanaksızdır. Çocukların, gençlerin ya da yetişkinlerin toplumda yerlerini almaları için eğitim kesinkes gereklidir. Eğitim, insan davranışında olumlu değişiklikler yapar. Eğitimin öznesi insandır.

Bir yıl sonrasını düşünüyorsan, tohum ek ağaç dik / Ama yüz yıl sonrası ise düşündüğün, halkı eğit. / Bir kez ürün verir, ekersen tohum / Bir kez ağaç dikersen, on kez ürün verir / Yüz kez olur bu ürün halkı eğitirsen. / Balık verirsen bir kez, doyurursun halkı / Öğretirsen balık tutmayı, hep doyar karnı..."  Kuan Tzu                                                     

Yüzyıllar öncesinde Kuan Tzu (Çin Ozanı) özgün dizeleriyle eğitime ışık tutmuştur. Bu öz düşünce, günümüze dek ulaşarak eğitimin misyonu olma görevini üstlenmiştir. Kültürün benimsenmesi ve gelecek kuşaklara aktarılması da ancak eğitimle gerçekleşebilir.

Edirne’de etkinliğini sürdüren KIRKPINAR KÜLTÜRÜNÜ TANITMA VE YAŞATMA DERNEĞİ; eğitim, kültür ve sanatı yayma ve geliştirme görevini yürütmektedir. Geçtiğimiz günlerde Edirne’ye gittim. Şair Metin Koca ile Derneğe uğradık. Mübeccet Güzey, ilgi gösterdi.. Okurlarımla paylaşmak için kimi bilgiler ve görüntüler saptadım.

Derneğin merkezi Edirne’dedir. (Polis Parkı karşısında…) Tüzüğünde ‘Derneğin Amacı’ şu tümcelerle belirtilmiştir: “Kırkpınar, adı altında yüzyıllardır devam eden kültür etkinliklerini yaşatmak ve tanıtmak. Öncelikle Trakya ve Balkanlarda olmak üzere, tüm yurtta ve yurt dışında Kırkpınar kültürünü anlatmaktır. Bu amaçla her türlü resmi, tüzel ve özel kurumlarla ve şahıslarla temasta bulunarak onların yardım ve destekleri alınacaktır. Tanıtım amacıyla ulusal ve uluslararası festival, sempozyum, toplantı, yarışma, v.s. etkinlikler yapılacak ya da bu etkinliklere katılınacaktır. Geçmiş yıllara ait Kırkpınar kültürü araştırılacak, bunların gençlere iyi anlatılması sağlanacaktır. Bu kültürün yaygınlaştırılması ve tanıtımı aracılığı ile Edirne’nin birtakım değerlerinin öne çıkması sağlanarak yöreye ekonomik katkıların oluşmasına kapı açılacaktır. Kırkpınar kültürü olarak tanımlanan etkinliklerin başında gelen yağlı güreşlerin ağalık, cazgırlık, davul-zurna gibi diğer eğlence ve ürünlerin geçmişi ve geleceği ile ilgili incelemeler yaparak kamuoyu bu konuda bilgilendirilecektir. Kırkpınar kültür etkinliklerinin tanıtımı amacıyla tüm eğitim kurumları, spor kulüpleri ve yerel yönetim birimleriyle temas edilerek ortak faaliyetler yapılacağı gibi, ilgili kurumlardan bu amaçla destek ve yardım talep edilecektir. Yağlı güreşin yaygınlaşması ve tanıtımı amacıyla yurt içi ve yurt dışında güreş spor kulüpleriyle temas edilerek organizasyonlar yapılacaktır. Geleneksel olarak her yıl yapılan Kırkpınar Etkinliklerinde tanıtım amacıyla etkin rol alınacaktır. Anılan faaliyetlerin yapılışında 2908 Sayılı Dernekler Kanunu ve Tüzük maddelerine bağlı kalınacaktır.”

15 Şubat 2015 tarihli genel kurul toplantısında kurullar, şu adlardan oluşmuştur: Yönetim Kurulu; Başkan Alper Yazoğlu, Başkan yardımcısı Seyfettin Selim, Sekreter Mübeccet Güzey, Üyeler; Mehmet İriş, Özcan Başgül, Beyazıt Sansı ve Ramazan Güven…

Denetim Kuruluna; Semahat Uzgör, Özcan Gülsün ve Tacittin Güzey seçilmişlerdir.

Ayrıca, Kırkpınar Evi ve Çay Bahçesinin işletilmesi için Mübeccet Güzey müdür sıfatıyla görevlendirilmiştir.

Dernek Tüzüğünde belirtilen amaçlar doğrultusunda; üç yıldır her ay düzenli ve yayımlanarak ücretsiz dağıtımı yapılan kaliteli DESTAN-I KIRKPINAR adlı dergisiyle ve Dernek adına bahçe ve lokal işletmesiyle eğitim ve kültür hizmetleri yürütülmektedir.

***

Tüm bunlar, Kırkpınar’ın Altın Kemerli Güreş Ağası Alper Yazoğlu önderliğinde ve çalışma arkadaşlarının birlikteliğinde başarıyla gerçekleşmektedir. İşte eğitim budur.

Eğitim başka nedir? Açıklayalım: Okul yaptırarak devlete armağan etmek ve binlerce öğrenciyi milli eğitimin amaçları doğrultusunda yetiştirmeyi planlamaktır. İşte örneği:

Yazoğlu’nun yaptırdığı T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EDİRNE MERKEZ KIRKPINAR AĞASI ALPER YAZOĞLU ORTAOKULU…1992–1993 eğitim öğretim yılında öğretime açılan kurum,Edirne’nin Fatih Mahallesinde 7550 m2’lik arsa üzerinde.  Okulun yerleşim alanı 640 m2 olup iki katlıdır. Isınma, merkezi doğalgaz kaloriferlidir.

Okul binasında 1 Kütüphanesi, 1 Fen Laboratuarı ve 1 BT Sınıfı mevcut olup 33 sınıf, 840 öğrenci, 60 civarında yönetici-öğretmen ve personelle normal eğitim - öğretimini sürdürmektedir. 

 "Eğitimdir ki, bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder."    Kemal ATATÜRK

 

NOT: İlgili  fotoğraflar, aşağıda slayt  görünümünde izlenebilir.

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..