Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

13 Ocak '13

 
Kategori
Siyaset
 

Kirli siyaset (ölmüş eşek)

Kirli siyaset (ölmüş eşek)
 

Kendimi bildim bileli siyaseti anlamaya siyasetçinin kimliğini çözmeye çalışıyorum. Bir çok dünya ülkesinin siyasetini inceledim, siyasetçi profillerini anlamaya çalıştım.

Kimi zaman hayran oldum kimi zaman da öylesine şaşırdım ki. Kendi ülkemin son elli yılına damga vuran siyaset anlayışı ile siyasetçi profillerine bakınca da şaşkınlığım on kat daha arttı. Onların siyaset anlayışı hele siyasetçi profilleri ile uzaktan yakından alakamız yok, pislik içinde yüzüyormuşuz meğer onu anladım. Şimdiye kadar yürütülen “kirli siyaset” hiçbirimizi neden üzmemiş neden gocunmamışız onu da hiç anlamış değilim…

Şu son olan ve yaygara koparılan olaya bakalım. Fransa da üç PKK’lının katledilmesine ilişkin olaya…

Ancak şunu belirtmeden geçemeyeceğim hiçbir insanın bu şekilde öldürülmesine yok edilmesine ya da susturulmasına taraftar değilim. Bunun demokratik ve hukuki şekli vardır mutlaka o tercih edilmelidir diye düşünüyorum…

Başbakan Fransız yetkilisinin “ölenlerden biriyle görüşüyorduk” demesine bas bas bağırıyor, açıklayın bakalım “ne görüşüyordunuz” diye…

Siz Apo ile ne görüşüyorsunuz açıkladınız mı ki Fransızlar size açıklasın. Farz edin ki ülkenin altını oyuyorlar ki bunu yapan sadece Fransa değil sayenizde Arap ülkeleri bile başladı altımızı oymaya, ne yapabileceksiniz ki? Kafa mı tutacaksınız boykot mu yapacaksınız, gidin işinize Allah’ınızı severseniz, gördük onca afra tafranıza rağmen bu ülkeye olan ticaretimizde %17 artış olmuş siz nelerden bahsediyorsunuz, kimi kandıracaksınız?

Diğer taraftan terör örgütüne sırtını dayamış ondan beslenen bir parti de bu olaylardan beslenmeye ülkede kaos yaratmaya ya da huzursuzluk çıkarmaya çalışıyor. Yani “kirli siyaset” sayesinde geçinmenin oy kapmanın peşindeler. Şehitler katiller ölümler üzerine siyaset yapmak ölmüş eşekten para kazanmayı-kar etmeyi yeğleyen bir adamın öyküsünü getirdi aklıma…

“Genç adam köy meydanında gördüğü bir eşeği almak ister. Eşeğin sahibinin yanına gider ve eşeği yüz dolara almak istediğini söyler. Köylü saf saf eşeğinin hasta olduğunu ve fiyatının yüksek olduğunu söyler. Genç adam adamın bu saflığına rağmen eşeği o fiyattan almak istediğinde ısrarcı olur, adam “günah benden gitti” diyerek eşeği satmaya razı olur. Genç adam size parasını vereceğim ama eşeği yarın gelir sizden alırım, diyerek oradan ayrılır.

Genç adam ertesi gün eşeğini almak için kasabaya giderek köylüyle buluşur. Köyle adamı görür görmez “üzgünüm, size daha önce söylemiştim hasta diye, dayanamadı öldü zavallı” der. Genç adam parasını geri almanın iyi olacağını düşünüp bunu köylüye söyleyince köylü; bunu yapamam çünkü para çok lazımdı dün hepsini harcadım, der.

Genç adam parasını geri alamayacağını düşününce o halde eşeğin ölüsünü bana verin, parasını ödediğime göre o benim malım sayılır, der. Köylü ölü eşeğin ne işe yarayacağını sorunca da ona öyle çok işime yarayacak ki, diye yanıt verir. “Bir çekiliş düzenleyeceğim ödül olarak da onu koyacağım”

Köylü gülerek ayrılı genç adamın yanından…

Bir ay sonra da kentte karşılaşır genç adamla hemen sorar “bizim ölü eşek işinize yaradı mı?”

Genç adam gülerek hem de nasıl, der ve anlatır. Bir yarışma düzenledim, adam başı iki dolar katılım payı aldım, ödül olarak da bir eşek vereceğimi söyledim, beş yüz kişi müracaat etti. Bin dolar para topladım ama 998 dolar kar ettim, deyince köylü dayanamaz sorar. Bilet alanlar eşeğin ölmüş olduğunu duyduklarında hiç itiraz etmediler mi?

Genç adam zekice gülümseyip “sadece ödülü kazanan adam itiraz etti ona da bilet parasını iade edince anlaştık ve sorun ortadan kalkmış oldu, o kadar…”

Öykü bu, şu son yıllarda ortaya konulan siyaset anlayışına ve artık kanıksanmayan siyasetçi profillerine bakınca Paris’te öldürülen üç genç kadının yanı sıra kaçakçı diye öldürülen vatandaşların üzerinden yürütülen “kirli siyaset” yüzünden ülkemden de kendimden de iğrenmeye başladım…

Şimdi bu kadınların cenazeleri ülkeye getirilecek ya, birilerinin bunlar üzerinden yapacaklarını ya da çıkar sağlamak için söyleyeceklerini düşünüyorum da, susuyorum…(?)

Yazıklar olsun kirli siyaset anlayışımız öyküdeki gibi ölmüş eşek üzerinden kar etmeyi sağlamaya nasıl da benziyor değil mi?

İyi tatiller…

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..