Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '15

 
Kategori
Otomobil
 

Kış lastiği uygulaması işe yaramaya başladı

Kış lastiği uygulaması işe yaramaya başladı
 

Kış Lastigi işe yaradı


Her geçen gün artırılan kontroller ve cezaların büyüklüğü sebebi ile kış lastiği uygulamasına doğru alınan önlemler işe yaramaya başladı ve bilinçli kullanıcılar arttı.

Yasal zorunluluk nedeniyle 1 Aralık – 1 Nisan tarihleri arasında takılması gereken kış lastikleri, performansları nedeniyle vatandaş tarafından isteyerek takılıyor. Kış lastiği kullanan kişi sayısı da her geçen yıl artarak devam ediyor.

Konu ile ilgili olarak açıklama yapan İnönü Caddesi Zafer Meydanı’nda Akşehir Petlas Bayisi olarak hizmet veren Mehmet Şimşek: “Kış lastiği kullanımı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca hazırlanan ve 8 Kasım 2012 tarih ve 28461 sayı ile Resmi Gazete'de yayınlanan, 'Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut, Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik' ve buna bağlı olarak yayınlanan genelgeler ile düzenlenmiştir.

Aracın yol ile irtibatını lastik sağlamaktadır. Can güvenliği, lastiğin iyi olmasından başlamaktadır. Aracın en önemli parçasıdır. Fren sistemi iyi olan bir aracın lastikleri iyi değilse durması mümkün olmayacaktır. Kış lastikleri de yolda tutunma da önemlidir. Ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın şehirlerarası karayollarında seyreden; kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, kamyonet ve ‘A türü yetki belgeleri’ne kayıtlı otomobillerde her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan dört aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunludur. Öncelikle kış lastiklerinin yaz lastiklerinden farkına bakmamız gerekir. Yaz lastiklerinin malzemesi 7 °C’ın altındaki sıcaklıklarda sertleştiği için yola tutunması azalmaktadır.Kış lastiklerinin ise, özel profillerinin yanısıra, üretildikleri Silica esaslı malzeme daha yumuşaktır ve 7 °C’ın altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt, ıslak, çamur, kar ve buzda tutunmayı artırmaktadır. Lastikle ilgili bilmek istenilen herşey lastiğin üzerinde yazılıdır. Bir lastiğe kış lastiği diyebilmek için lastiklerde M ve S simgeleri aranmalıdır. M çamuru, S karı simgelemektedir.

Her ne kadar kanuni zorunluluk olsa da vatandaşlar kış mevsimi gelince kış lastiği takmayı kendileri istemektedirler. Kullananlar yaz lastiklerinin yeni olmasına rağmen karlı havada yolda tutunamadığını, kış lastiği taktıktan sonra yolda tutunmanın arttığını söylemektedir. Kış lastiği kullanımı yaygın değilken zincir satıyorduk. Zincir karlı yoldan ayrıldığınızda hem ses yapmakta, hem de lastiğe zarar vermekteydi. Ayrıca ıslak zeminde takılamadığı için kış şartlarında sürüş güvenliği yoktu. Kış lastiği, sadece karlı havada kullanılan bir lastik değildir. Hava sıcaklığı 7 °C’ın altına indiğinde yol tutuşu ve performansını artırmak için kullanılması gerekir.

Kış lastiği alırken araç üreticisinin önerdiği yük ve hız endeksli lastik alınmalıdır. Lastik üreticileri lastiğin raf ömrünü (10) yıl olarak belirlemişledir. Lastiğin bu raf ömrünü doldurup doldurmadığına bakmak gerekir. Üzerinde M+S simgeleri bulunmalıdır. İtiş veya çekiş sağlayan lastiklerin değil hepsinin aynı anda değiştirilmesi önemlidir. Herkese kazasız sürüşler dilerim.” dedi.

 

kaynak: adana hedef oto kiralama

 

 

Sizlerde bu konu hakkında görüş ve önerilerinizi bu konu altından bizlerle paylaşabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 205
: 2301
Kayıt tarihi
: 15.02.14
 
 

Adım Mert, 31 yaşındayım evli ve 1 çocuk babasıyım, hayattan öğrendiklerimi burada paylaşacağım. ..