Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '14

 
Kategori
Blog
 

Kısa yazmak gerçekten zor.

Kısa yazmak gerçekten zor.
 

Rauf Tamer'in, düşüncelerine karşıyım ama; yazım tarzına şapka çıkarıyorum.


Kısa yazmak gerçekten zor. Öyle yazmak için, küçük cümleler kullanmalı ya da önce dilediğince yazıp sonra sağını solunu budamalı yazılanların...

Bunu öğreneyim diye, özlü konuşanları dinliyor, sade yazanları okuyorum sürekli... İyi gözlemciliğiyle sıkı çalışması kadar, yaradılışı da önemlidir insanın; duru konuşup konsantre yazabilmesi için.

Ayrıntılara meraklı, aceleci, hitabeti güçlü olanlar, kısa yazabilir mi? Sanmam. Duygusal kadınlarla ateşli adamlar da kısa yazamazlar.

Her gün, en iyi kısa yazarımız Rauf Tamer'i okuyorum. Siyasi görüşünü zerre kadar beğenmesem de, yazım tarzına şapka çıkarıyorum. Bu adam, herşeyi bu kadar kestirmeden ve istediği gibi nasıl yazabiliyor; anlamıyorum doğrusu.

Deneyim değil bunun adı... Ustalık başka iş... Konu hakimiyetiyse, iyi olan her yazarda var. Kelime hazinesi başka şey... Sadece üslupta olamaz. Çok okumak, iyi dinlemekte önemli ama; Tamer'in izlediği farklı bir yol... Bu yazı tarzı, yaradılışından kaynaklanıyor olmalı... Hiçbir sohbetinde bulunmadım ama; özel hayatında da kısa konuşuyordur herhalde... Başka türlüsü mümkün değil...

Bu yazdıklarımdan, şu anlam da çıkar. Uzun yazanlar, çok konuşur! Birkaç istisnasına rastlamış olsam da, gerçekten durum böyledir herhalde!...

Kısa yazmak için daha az virgül kullanmak gerekiyor. Cümlecikleri virgül yerine noktayla bitirdiğinde, kısa yazmış oluyorsun.

Kimi de sıkıldığından kısa yazar. Ya da yazabilecek kadar bilgisi olmadığından... Söyleyecek sözü, anlatacak birikimi olmayanlar, mecburen kestirme yolları tercih eder.

Kişisel nedeni ne olursa olsun, kısa yazmak gerçekten zor zanaat. Bunu bir yazan, bir de Allah bilir!

İstediğim kısalıkta yazdığım gün, emin ol, çok mutlu olacağım. Çünkü kelimeleri idareli kullanmak, akıllı insanın işi!

Allah, nefesi sayılı verirmiş kuluna... Çok konuşup ömrü kısaltmaya ne hacet! Kısa konuşan, hem ömrünü uzatır hem daha çok düşünür.

Az konuşup çok düşünenler, sürekli geliştirir uygarlığı... Aynen şu an benim de yaptığım gibi!

Kısa yazmam buysa, uzunundan sizi Allah korusun! Di mi kız! Çekinme, hadi söyle!...

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..