- Kategori
- Sağlıklı Yaşam
Kışın kilo verilmez

Sanıyorum şu sıralar hemen hemen herkes fazla kilolarından yakınıyordur. Normal kilosunun üzerine çıkanlar ne yapsalar ne etseler eski kilosuna dönemiyordur. Yağ bağlamaya başlayan göbekler ve basenler her zaman giydiğiniz kıyafetlere girmenizi zorlaştırıyordur. Etrafınızdakiler istemeyerek de olsa "Kilo mu aldın sen?" diye sorarak sizin moralinizi bozuyordur.
Bunlar aslında gayet normal olan şeyler. Neden mi? Çünkü kış geldi, havalar (eskisi kadar olmasa da) soğudu. Vücut kendi saatini her zamanki gibi sizin yerinize ayarlamış durumda. Hava soğudunda, yani kış geldiğinde, vücudunuz üşümemesi için yağ depolamaya başlıyor. Siz her ne kadar uğraşsanız da vücut o yağı yakıp, sizi yakıtsız yani enerjisiz bırakmak istemiyor. Bunun da size göre kötü olan yanı kilo almış olmak, rejim yapmanıza rağmen kilo verememek.
Aslında olması gereken bu. Kışın tüm canlılar yağ bağlamaz mı? Hayvanlar kışın nasıl yaşayıp, soğuktan koruyabiliyorlar kendilerini? Tabii ki bolca beslenip vücutlarına yağ depolayarak. Biz insanoğlu kilolarla problem yaşadığımız için vücudumuzun bize yaptığı bu iyiliği nedense hep hor görüp, minnet duymak yerine onun dengesini bozmaya çalışıyoruz. Halbuki çevrenize bir bakın. Hastalıktan kırılanlar çoğunlukla zayıf, çelimsiz, vücudu güçsüz olanlar. Mikroplar bile zayıf bünyeyi çabucak tanıyıp ona saldırıyor. Şöyle etli butlu yağı bol kaç tanıdığınız yataklara düşüp hasta oluyor bir düşünün bakalım. İstisnalar kaideyi bozmaz tabii. Bir başka sebep de yaş faktörü. Eğer yaşınız 30'u geçmişse eskiden olduğu gibi aynı hızla kilo vermeyi beklemeyin. Alınan kilolar artık daha yavaş verilecektir.
Diyeceğim o ki, bırakın kışın kilolarınızla uğraşmayı. Boşuna çaba ve enerji harcamış olursunuz. Rejim yapmak, aldığınız fazla kilolardan kurtulmak için en iyi zaman, bahar ayının başladığı, havaların ısındığı Mayıs ayıdır. Enerjinizi o aylara saklayın. Yaz ayına da formda gireceğinizi göreceksiniz. Havalar ısınınca vücuttaki yağlar kendisini bırakmaya başlayacaktır zaten. Siz istemeseniz de ter yoluyla ya da içtiğiniz su ile bile eriyecektir.
Tabii siz yine de ipin ucunu kaçırıp, baharda bir ayda verebileceğiniz bir kaç kilo fazlalığınızı çok yiyerek arttırmayın. En azından olduğunuz kiloyu koruyarak ve bunu da sporla destekleyerek vücudunuzun gevşemesine ve kendisini bırakmasına izin vermeyin. Kilolarınızla bu kışı barışık geçirin. Sağlıcakla kalın.