Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kişisel Geliş-me uzmanları!!!

Kişisel Geliş-me uzmanları!!!
 

Ne kadar çoklar böyle, ülkemiz kişisel gelişim uzmanı yetiştiriyor çok güzel. PPT hazırlamayı google da araştırma yapmayı ve topluluk önünde başkalarının konuşmalarını aktarmayı bilen hayata dair farklı alanlarda uzman oldular.

Çoğunun kendilerinin ulaştığı bir fikir yok hatta başkalarının kitaplarından isim vermeden kendi düşünceleri gibi aktarıyorlar.

İş nedeniyle bir kişiyle tanışmıştım, üniversiteden mezun olmuş, okurken de çalışmıştı. Hırslı yakışıklı bir adam.. Gelecek planlarından bahsederken ilerde eğitim vermek istiyorum dedi, tam 6 ay sonra yerel gazetede gördüm, NLP Uzmanı şu firmaya eğitim verdi. Babasının çevresindeki 10 kişinin çalıştığı firmaya eğitim verirken çekilmiş bir fotoğraf ve NLP uzmanı. Eğitimine gittim şu profesörden eğitim aldım diye takdim ediyor kendisini, oysa profesörün yurtdışındaki firmasının bir eğitim programın Türkiye’deki bir danışmanlık firmasından aldı.

Bir kongredeyiz , satış teknikleri eğitimi var ve ben eğitim öncesi biraz konuşup sözü işin uzmanına bırakacağım. Oturum öncesi kişisel gelişim uzmanı yanıma geldi ve beni nasıl takdim edeceksiniz diye sordu. Ben de isminizi sunarak dedim, ‘’Öyle olmaz, çok yoğun programından fedakarlık ederek bizlerle olan, çok zor ikna ettiğimiz’’ diye başlarsanız çok sevinirim dedi.

Bir başka kişisel gelişim uzmanı ile eğitimi öncesi konuşuyoruz, ‘İlk girişte şok edeceğim dedi gelenleri’’ ne gerek var bunlara diyorum içimden, ama hak da veriyorum bu eğitimlerin amacı bilginin paylaşımından ziyade eğitim alanları bir iki saat bambaşka bir hayat varmış gibi onlara bişeyler anlatmak.

Bir çok konu var önümüzde, zaman yönetimi, nlp, liderlik, takım çalışması, ekip oluşturma.. Çok da önemli konular ama kişisel gelişim uzmanıyım diyenler gerçekten uzman mı? Adam yirmi farklı konuda eğitim veriyor, hatta insanlar, şirketler hangi konuyu istiyorsa o eğitimi verebilir, innovasyon yükselen bir değer oluyor, eğitim portföyüne bunu da ekliyor, yeniden yapılanma ise konu, bir haftada hızrlıyor PPT yi, ışığı ayarlıyor, güzel bir takdimle sahneye çıkıyor, başkalarının fikirlerini aynı örneklerle aktarıyorlar.

Kişisel gelişim uzmanlarının anlattıklarına bakıyorsunuz, çoğunun gelişimle de pek ilgisi yok, yarış kültürünü destekleyici, stresi azaltacağına arttıran öğütler içeren, dinlemesi güzel ama sabah kalkınca karşımıza çıkmayan bir dünyadan bahsediliyor ve doyumsuz olan bizlere olmayan bir dünya hakkında yeni hedefler aşılayan bu eğitimlere para ödüyor, yanlış uyguluyor (beden dili gibi), farklı yaşamlara özlemimiz daha da artıyor. Şu an sahip olduklarımıza bakarak mutlu olabileceğimizi unutarak 2 saat eğitim süresince hayattan bağlantımız kesiliyor sanki sinema filmi izler gibi.

Doğru eğitim almış, kendi bilgilerini deneyimlerini içerikli bir eğitim süreci ile aktarım yapan gerçek ama az olan kişisel gelişim uzmanları için sözümüz meclisten dışarı.

 
Toplam blog
: 35
: 761
Kayıt tarihi
: 05.11.06
 
 

Merhaba, yazmak en büyük hayalim değil ancak yazdıklarım üzerinde uzun zamandır düşündüğüm ve art..