Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Kişisel gelişim dünyası

Kişisel gelişim dünyası
 

Son yıllarda oldukça popüler olan ve olmayı sürdüren kişisel gelişimi genel olarak algılayışımız acaba ne kadar doğru ya da yanlış? Kişisel gelişimin devamlılığı zararlı mı yoksa hayatımıza bakış açımızı ne kadar arttırıyor? Bunlar üzerine değinmeden geçmek istemiyorum; çünkü çoğu insandan şu yorumları ister istemez alıyorum. “Kendimi geliştiriyorum, bu konular da kitaplar okuyorum hatta uzmanlara kadar gidiyorum yeterli gelmiyor. Ne yapabilirim? Beni anlık olarak pozitifliğe sevk etse de ertesi gün yine aynı oluyorum.”


Kişisel gelişim’i 5 - 6 yıl kadar önce hiç birimiz bilmiyorduk bu konular üzerinde kitaplar çıksa da hiçbiri gündemde değildi. Zaman geçtikçe içselleşmeye, bir şeylerin eksikliğini belirgin şekilde hissetmeye başladık ve bu sayede eksikliklerimizi görerek, bilinçlenme yolunda kendimiz adına önemli büyük bir adım atmış olduk.


Biz kendimizdeki eksikleri fark ettikçe kişisel gelişim daha fazla yayılmaya başladı. Uzman yazarlar gündemde fazlasıyla yer edinir oldu. Şuanda kişisel gelişim üzerine o kadar çok yazar ve uzman var ki bir kısmı yardımcı olsa da diğerleri işin ticari yanına girişmeye başladı. Birçok kurumlar açılıyor kişisel gelişim adına, hepsi mi yararlı? Tabi ki hayır! Maddi yönden insanları sömürerek gelişim çatısı altında insanları etkilemeye çalışıyorlar. Keza yazarlar da öyle çıkan kişisel gelişim kitaplarının hepsi hemen hemen birbirinin aynı bazı yazarlar var ki sürekli basmakalıp cümleler kuruyor. İçlerinde hiç mi etkileyici, iyi yönde yazar yok? Tabi ki var. Emek harcanarak hazırlanan her ürün elde edeceği meyveyi muhakkak alır ama oradan buradan çalan kişiler olgunlaşmamış, çürümeye yüz tutan meyveler gibi ezilip gidecektir. Karşımıza çıkan uzmanları diğerlerinden ayırt etmek de oldukça mümkün. Öncelikli  olarak uzman kişinin eğitim durumuna ve vereceği kurumun adının duyulup duyulmaması önemlidir. Herkes artık kolaylıkla nlp uzmanı, yaşam koçu, kişisel gelişim uzmanı olabiliyor; çünkü bakkaldan tabiri caizse bir sakız alana sertifikamızda bizden diyebiliyorlar. Başıma oldukça fazla geldi ve çevremdeki insanlardan da duyuyorum. Sizler de bilinçlenin dikkatli bir araştırma yaparak insanlara güvenin, çok iyi yürekli insanlar da var bunu yapan.


Kendimizi geliştirip kitaplar okumak aslında bizim gelişim evremizde anında açığa çıkmıyor. Nasıl ki toprağa diktiğimiz çiçek hemencecik açılmıyorsa, gelişimimiz de belli bir zaman geçmeden olgunlaşmıyor. İşte biz bu yüzden fark edemiyoruz yeterli gelmiyor diyoruz. Pozitifliğe yönelten cümleleri de içten isteyerek söylersek kısa zamanda beynimiz otomatikman kodlayacağı için bizim aklımıza gelmediği bir anda bile kendiliğinden cümleler dökülecektir. Yeter ki yapabileceğinize inanın ve hemen eyleme geçin. Biz oldukça güçlü insanlarız yapamayacağımız, altından kalmayacağımız iş yok, taşı sıksak suyunu çıkarırız. :)

Özlem ÖZTULUM
www.kisiselgelisimim.com

 
Toplam blog
: 12
: 1257
Kayıt tarihi
: 19.02.10
 
 

2009 yılından bu yana kişisel gelişim, kuantum fizik, kuantum düşünce teknikleri, nlp, psikoloji üz..