Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '14

 
Kategori
İnançlar
 

Kişisel gelişim için Fatiha Suresi (Kuran'a farklı bakmak)

Kişisel gelişim için Fatiha Suresi (Kuran'a farklı bakmak)
 

Kişisel Gelişim Kitaplarını boşuna okumaya gerek yok!
Fatiha var!

1- Enzubillahimineşşeytanirracim: Ahlaksızlık yapmayacağım. Yaparsam, Allahın ve insanların güvenini kaybederim. Güven kaybedilince prestij, imaj herşey bozulur. Sosyal hayatta ve Sıratı Mustakimde ilerleyebilmenin en önemli şartının AHLAK olduğunu çok iyi biliyorum. Bu değer eskiden şimdi ve gelecekte en önemli EVRENSEL kural olmaya devam edecektir.

2-Elhamdulillahi rabbul alemin: Allaha Hamd insanlara teşekkür etmeyi unutmayacağım. Nankörlük, tüm dostluk ilişkilerinin en yıkıcı etkisini oluşturmakta, kendi yaptığım iyilikleri unutup yaptığım kötülükleri asla unutayacağım. Dostlarımın iyiliklerini göreceğim hatta asla unutmayacağım.

3-Errahmanerrahim: İyilik yapıp karşılık beklemeyeceğim. Karşılıksız iyilik tüm güzel ilişkilerin ve sevginin temelidir ve yayılma trendine girer. Esasen bir şey bekleyerek yapılan iyilik iyilik değildir bunu biliyorum ve tıpkı Annenin Evladına karşı sahip olduğu karşılıksız sevgi ve iyilik yapma olgusunu üzerimde taşıyacağım. Bunun beni gerçek dostluklara, iş ilişkisine sokacağını biliyorum. Toplumun ve bireyin kurtuluşunun ANNE olmaktan geçtiğini bilirken KADIN'lara önem vereceğimi onlara saygı duyacağımı bu yüzden NİSA suresi olduğunu unutmayacağım.

4-Maliki yevmiddin: Allaha hesap vereceğimi biliyorum. Bu yüzden yalan söylemeyecek ne Allahı ne dostlarımı kandırmaya kalkmayacağım. Kendi yaptığım hataları Şeytan gibi başkasına yıkmayacağım. Bunu yaparsam kendimi eleştirmenin ve ilerleme konusunda en önemli husus olan kendini eleşirip düzeltme ikanımın elimden gideceğini ve aynı hataları sürekli tekrarlamak tehlikesine düşeceğimi de biliyorum.

5-İyyayenabudu İyyake nastain: En zorda kalsam bile asla Allahtan başkasına güvenmeyeceğim. Bana yardım edemeyen dostlarıma küsmeye kalkmayacağım. Tek başınada olsa ayağa kalkacağım. Bu azimin sahibiyim.

6-İhtinasıratelmustakim: Hedefim onun rızası, cennet veya sonuç odaklı değilim. Sürece inanıyorum. Herişimde doğru araçları kullanırsam doğru sonuca ulaşırım. Asla doğru bir sonuca yanlış araçlara binerek ulaşmaya kalkmayacağım.

7-Sıratellezine enamte aleyhim gayrulmaduğbi aleyhim: Azıp sapmayacağım. Başarılı sonuçlara ulaşınca şımarmayacağım, nereden geldiğimi asla unutmayacağım, kimseyi ve kendimi küçük görmeyeceğim. Asla hiç bir kişi kurum veya nesneyi İLAHLAŞtıracak kadar ve eleştirmeyecek kadar sevmeyeceğim.

(Kabe'nin Hayat Şifreleri-Sembollerin Dili 2012 Araf Yayınları 1. Baskı Ayhan Özcimbit) 

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..