Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kitap önerisi: Tarihi değiştiren Kadınlar

Kitap önerisi: Tarihi değiştiren Kadınlar
 

Merhabalar.. Bugün size yakın bir zamanda okumayı bitirdiğim bir kitabı tanıtmak istiyorum. Daha doğrusu bu bir öneri. Özellikle bayanların ilgisini çekeceğini düşündüm, tıpkı benim gibi.

Kitabımız "Tarihi Değiştiren Kadınlar - Ali Çimen" Timaş Yayınları'ndan çıkmış. Oldukça ilginç... İçerisinde Mısır'ın ihtiraslı kraliçesi Cleopatra dan Peygamber efendimizin zevcesi Hz. Hatice'ye, popüler tarihin en ilgi çekici sultanı Hürrem'den, bilim adına ölen Marie Curie ye, bize bir yerlerden tanıdık gelen bir çok hanım var. Tabi bunun yanında daha önce ismini duymadıklarınızı da bu kitapta bulacaksınız, benim gibi... Ayrıca bir çoğunun fotoğrafları, temsili resimleri de mevcut. Ben severek ve oldukça ilgiyle okudum. Sizin de hoşunuza gideceğine eminim. Bence kişisel kütüphanenizde bulunması gereken önemli bir kitap. Erkek egemen bir dünyadan sıyrılıp parlayan kadınların neler yapabildiğini görmeniz için müthiş bir fırsat. Kaçırmayın derim...

Kitabın içindeki hanımlar:
Cleopatra
Hz. Asiye
Hz. Meryem
Hz. Hatice
Jeanne d'Arc
Hürrem Sultan
Catherine de Medici
Kraliçe I. Elizabeth
Elizabeth Bathory
Kösem Sultan
Büyük Katerina
Florence Nightingale
Harriet Beecher Stowe
Kraliçe Victoria
Marie Curie
Helena Rubinstein
Rosa Luxemburg
Mata Hari
Amelia Earhart
Ilse Koch
Simone de Beauvoir
Rahibe Teresa
Jiang Qing
İndira Gandhi
Eva Peron
Margaret Thatcher
Valentina Vladimirovina Tereşkova
Benazir Butto
Oprah Winfrey 

 
Toplam blog
: 21
: 954
Kayıt tarihi
: 28.08.11
 
 

Matematik bölümü mezunuyum ve aynı bölümden yüksek lisans yapıyorum. Seçtiğim meslekten de anlaşı..