Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '06

 
Kategori
Kitap
 

Kitap tutkunlarına

Kitap tutkunlarına
 

Bahar günlerinden kalma bir sarhoşluk içinde dolaşıyoruz bu aralar. Güneş bizi çok ama çok şımartıyor. Hele yılın her ayı yağmur alan bu şehri daha çok şımartıyor içimiz umutla dolu. Bu günlerin kıymetini biliyorum. Umarım sizde kış uykusuna girmemize ramak kala bu günlerin kıymetini biliyorsunuzdur.

Sizlere, benim gibi kitap tutkunu olanlara, bu aralar iki günde okuyup da tadı damağımda kalan bir kitabı tavsiye etmek istiyorum. "Kolera Günlerinde Aşk" Yalnız bir itirafta bulunmalıyım ki aşk kitaplarını okumak bana hep saçma kız işlerinden gelmiştir. Sanırım hep aşık dolaşan, umutsuz ve pembe dizi izleyen kızlar üyeliğini üzerime almak istemeyişimden olsa gerek. :) O yüzden ana konusu aşk olan o duygu yüklü kitaplardan hep kaçtım. İlk aşk kitabını annemin zoruyla okumuştum. O da bir dünya klasiğiydi; "Rüzgarlı Bayır". Marquez'in kitabıda 1982 de nobel ödülünü kazanmış. Sizde ödülsüz aşk kitabı okumam diyenlerdenseniz buyrun.:)

Puslu, hastalıklı bir zaman diliminden kopup gelen keskin karakterler ve duygularla dolu kitap. İki ana erkek tiplemesi var. Birincisi sevdiği kadını bulup kavuşan, evliliği bir aşk oyunundan ziyade bir denge işi olduğunu inanan, aynı zamanda da bir kereye mahsus olmasına karşın karısını aldatan. İkincisi ise sevdiği kadına kavuşamayan, tutkusu ve arzusu yıllar geçtikçe artan ama sevmediği halde başka kadınlarla sevişebilen. Tek kadın tiplemesi ise tabi ki sonradan sevmeye başladığı kocasıyla bir ömür geçiren, sevdiği kişiyi de bir günahtan kaçarcasına unutan ve hayatta tek kocasına ait olan.

Siz şimdi ne var bu kitabı güzel yapan diye soracaksınız. Erkek erkekliğini, kadın da kadınlığnı yapmış diyeceksiniz. Ama kitabın dili çok güzel. Kurgu ve final bu klişe olaya bile vay be dedirtiyor.:) İlişkilerdeki kilit noktaları, kırılganlıkları, acıyı, yapılan hataları,mutluluğu, hassasiyetleri, iki cinsin hayatı ve aşkı anlayış tarzları, sevişmelerin buruk tatları güzel bir şekilde yansıtılıyor. Kitapta asla zamanlama hatası yok. Yerinde acılar yaşanıyor, yerinde utangaçlıklar, mutluluklara, arzular, tutkular. Şimdiden iyi okumalar.:)

 
Toplam blog
: 4
: 473
Kayıt tarihi
: 03.08.06
 
 

1984 doğumluyum. Eğitim fakültesi fen bilgisi programında okuyorum. İnsanlarla düşüncelerimi paylaşm..