Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '18

 
Kategori
Kitap
 

Kitaplar Arasında: "Engelsiz Yüreğin Sesi" Şiirleri Okurken

Kitaplar Arasında: "Engelsiz Yüreğin Sesi" Şiirleri Okurken
 

Aslında 3 Aralık Engelliler Günüdür.  Engelliler sahip çıkmamız lazımdır. Acılarına, dertlerine ve yaşama isteklerine destek olmalıyız.  Onları engelli olmaktan çok insan olarak görmeliyiz Cemile Kuru Hıdır, Denizli’den geliyor. Denizli geçmişten bu güne değin ozanların, şairlerin harman olduğu yerdir.  Geçenlerde postadan bana iki kitap geldi. Kitabın biri “ Dünyanın Bütün Çiçekleri / Öğretmen Şiirleri Antolojisi-  Mustafa Özçelik tarafından hazırlanmıştır. Bu şiir antolojisini bir başka yazımda tanıtacağım.  İkinci kitabın adı “ Engelsiz Yüreğin Sesi “ şiirlerdir.

Adı geçen şiir kitabı, Denizli Bilal Ofset matbaasında basılmıştır. Baskısı, mizanpajı, kapak tasarımı, sayfa düzeni, önsözü Ahmet Çölgeçen tarafından özenle hazırlanmıştır. Kitabı öğretmen meslektaşım vefalı dost A. Çölgeçen vasıtasıyla göndermişlerdir.

Öncelikle gerek Cemile Hanıma ve gerekse Ahmet Çölgeçen’e bu inceliklerinden dolayı teşekkür ediyorum. Bir ara onlara telefon açıp teşekkür ettim. Kitabın sahibi Cemile Kuru Hıdır aynen şöyle dedi: “ Sayın Hocam,  kitabım için bir, iki cümle yazarsanız sevinirim “ dediler. Bir konuda yoğun olmama rağmen( karşın) ben de bunun için kısa bir yazıyla tanıtmak istiyorum.

Cemile Kuru Hıdır, küçük yaşta yanlış bir tedavi yüzünden bir bacağından felç olmuş. Günlerce hastanelerde kalmış. Acılar içinde kıvranmış, durmuş, bu acılar içinde duygu ve düşüncelerini ak kâğıtlara döküvermiş.  Bir yerde sakat kalmasına rağmen hiç yılmadan ilkokulu, ortaokulu, İmam Hatip lisesini bitirmiştir. İmam Hatip Lisesi’nden sonra 2008 yılında İlahiyat Fakültesi’nde de kaydını yaptırmış ve 2011 yılında buradan da başarıyla ön lisansını tamamlamıştır. Şimdilik Tapu Müdürlüğü’nde görevini onurla sürdürmektedir. Engelli olduğu halde daldan dala başarıya ulaşmıştır, gerçekten tebrik etmeye değerdir. Cemile Hanımın şiir kitabı 174 sayfa olup, kitapta 110 şiiri yer alıyor. Şiirlerinin teması baştanbaşa dini şiirlerdir. Şiirlerinden bazıları, Tavas’ım, Ahval-i Vatan (Çanakkale Anısına),Şehitler Ölmez, Can Babam, Canım Babam,  Anam,  Güzel Köyüm Gümüşdere. Afrin’den Yine Şehit Haberi Var, Trafikte Oyun Olmaz, Ömür Geçiyor 3 Aralık Dünya Engelliler Günü, Koru Allah’ım, Dertlerim Çaresizim,  Engelleri Kaldır, Uyanalım Ey Arkadaş,  Ölmeden Mezara Girdim,  Yıktın Doktor Ümitlerimi, Ağlatmasınlar ve Hakkın Ödenmez Öğretmenim  “ gibi başlıklı şiirlerinden bazılarını görüyoruz… Genel olarak şiirlerinde karamsar bir hava var…  Bundan da zor günlerde  acılar içinde yaşadığını görüyoruz… İlerde mutluluk ve sağlık dolu günlere erişmesi dileğimiz ve duamız olsun. İnternetten de şikâyetçi olduğunu görüyoruz…

Sevgili şairimiz Cemile Kuru Hıdır, şiirlerinin konusu yabana atılamaz. Ana, baba sevgisi, vatan, bayrak ve şehitlik. Bu düşüncelerine şapka çıkarılır.  Şiirlerinin çoğunu halk şiiri tarzında yazıyor. Ancak çok aceleye getirilmiş şiirler var. Şiirlerinde düzenli bir Uyak ( kafiye) ve ölçü düzeni yok. Şiirde incelik, duygu, tema, konu elbette önemlidir, ancak şiirde işçilikte olmalıdır. Bir kadın nasıl bir oya işliyorsa, bir marangoz nasıl bir sandık yapıyorsa bence şiirde öyle olmalıdır. Şiir kolay yazılmaz. Daha titiz ve daha özen göstermesini dilerim. Bu âcizane tavsiyelerime gücenmemesini dilerim.

Şairimiz Cemile Kuru Hıdır, “GENGELSİZ YÜREĞİN SESİ”  adını taşıyan şiir kitabında acılarını, özlemlerini, aşklarını, yaşadıklarını,   dini, milli duygularını, yalnızlıklarını bir şiir oylumunda bizlerle arı ve duru  bir Türkçe ile  paylaşmaya çalışmış ve bir yerde başarıya ulaşmıştır diyebilirim.  Gelecekte daha başarılı, halk şiiri tarzında daha güçlü, daha düzgün şiirler yazacağına inanıyorum. Sözlerimi. Kitabının arka sayfasında yer alan “HOR GÖRME BENİ” başlıklı şiirinden bir iki dörtlükle bağlıyor ve bir kez daha diline, yüreğine ve emeğine sağılık diyorum.

Sen de benim gibi aciz bir kulsun
Gözünü seveyim hor görme beni
Sanki dikenim, sen ise bir gülsün
Gözünü seveyim, hor görme beni

Nerden geldi sana yüz güzelliği
Kaça sattın, altın bu özelliği
Yıllar siler sonra bak tazeliği
Gözünü seveyim hor görme beni

Ne kadar bağlansan dünya yâr olmaz
Karun’a kalmayan sana da kalmaz
İnsanı yerenler insan sayılmaz
Gözünü seveyim hor görme beni

Cemile’dir adım dikenlidir yolum
Küçükken kırılmış kanadım, kolum
Ağırdır imtihanım garip (bir)kulum
Gözünü seveyim hor görme beni

Cemile Kuru HIDIR  - Engelsiz Yüreğin Sesi (şiirler) 2018

 

Abdülkadir   GÜLER
07.12.2018- SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..