Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '11

 
Kategori
Anılar
 

Kıyafetle insan olunmuyor...

Kıyafetle insan olunmuyor...
 

Görsel,www.komikler.com.dan alınmıştır.


Herkesin olduğu gibi, benim çocukluğumda da bir başka yaşanırdı Bayram coşkusu. Gelenek ve göreneklerin daha etkin olduğu yıllardı. Küçücük köyde, yüreğimde sakladığım kocaman bir dünyayla yaşıyordum…

Henüz elektrik yoktu (1972 yılında kavuştuk) Lüx lambaları ile aydınlanıyor, televizyonun varlığını dahi bilmiyorduk. Tek eğlencemiz radyomuzdu. Çocuk saatini dinleyerek içimdeki dünyayı durmadan büyütüyordum. Hele o çocuk tiyatrolarını radyodan dinlemek büyük bir keyifti ve hayallerimi besleyen tek ve önemli kaynaktı.

İşte o yıllardan birinde bayram telaşı yaşanıyordu bizim evimizde de. Günler öncesinden alınan giysi ve ayakkabılar ( Giysi Pazen kumaştan, ayakkabı da o yıllarda kundura olarak isimlendiriliyordu ve köy yerinde öyle herkese de nasip olmazdı). O yıl ilk kez bir kundura giyeceğim için çok mutlu olmuştum. Normal şartlarda giyilen lastik ayakkabılardı.

Bayram gecesi annem elime kınalar yaktı. Sabah erkenden kalkıp kınalarımı yıkadım. Buruşmuş ellerimi zevkle kokladım, mis gibi kına kokuyordu. Tandır ekmeği ve sütlü çayla yapılan kahvaltının ardından aile içinde el öperek bayramlaşma faslına geçildi. Bayramlık giysilerimi ve kunduramı giyip arkadaşlarımla buluştum. Yaklaşık on kişiydik. Hepimizde aynı coşku ile gezip eğlenirken içimizden aklı evvel bir arkadaşımızın aniden “Kunduralılar bir tarafa, kundurasızlar bir tarafa geçsin. Kundurası olmayanlar bizimle yürümesin” sözleriyle irkildim. Çok şaşırdım, hiç beklemediğim bir şeydi. O anda başımı çevirdim, ayağında kundurası olmayan bir arkadaşımın mahzun, ürkek ve ezik bir ifade ile bizim ayaklarımıza baktığını gördüm. Kimliğini anımsamasam da, o yüz ifadesi ile bakışları hala unutamadım. Hak etmediği halde böyle bir muameleyle karşı karşıya kaldığı için çocuk yüreğimin ezildiğini hissetmiştim.

Büyüklenerek çıkış yapan arkadaşımın o tiz, çığlık gibi sesinden ve diğer arkadaşımın o kederli yüzünden, kıyafetin, insanı insan yapmadığını daha o yıllarda kavramıştım.

Bayramların insani yanlarımızı güçlendirmesi temennisiyle, Mutlu Bayramlar Diliyorum…

03 Kasım 2011

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..