Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '09

 
Kategori
Güncel
 

Kızdırmayın beni

Kızdırmayın beni
 

Yan yana koymak istediğim iki konuşma var…

Birkaç gün önce Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in ‘büyük bölümü özelleşmiş olan elektriğin kalan bölümünün de en kısa sürede özelleşeceğini, ardından da özelleştirmeden bu ülkenin çok kazançlı çıktığı’ biçiminde bir demecini okuduk…

Bir de bugün, Meclis’teki bütçe görüşmelerinde yeni yıla ‘sigara, otoyol, köprü ücretlerine’ uygulanacak zamlarla girileceğini açıkladı…

Her iki konuşmayı da yapan bu ülkenin Maliye Bakanı…

Ekonomiyi biliyor!

Zararı biliyor!

Kazancı da biliyor!

Sözümona bildiğini sandığı ‘şey’ teori…

Ya pratik?

Burada durup bir soluk almak istiyorum; çünkü her şey öylesine çarpıtılıp, istedikleri gibi anlaşılsın istiyorlar ki; şaşa kalıyorum!

Özelleştirme…

Bugüne değin yapılan özelleştirmelerin ‘neden’ yapıldığını anımsatmak bile istemeden, bir ikincisini yapıyorlar, sanki gökten inmiş ‘altın sepet’ gibi söz ederek saldırıyorlar!

Ben şöyle anımsıyorum:

Devletin başına yük oluyor diye anılan KİT diye bilinen kurumlar vardı… Sözde, bunlar zarar etmekteydi, devletin sırtından tüm bunlar birer birer alınmalı, bu kamburdan kurtulunmalıydı…

Neydi bunlar?

TEDAŞ’tı, TELEKOM’du, SÜMERBANK’tı…

Dediklerini yaptılar da…

Peki, ne oldu? Ülke ‘kamburdan’ kurtuldu mu? Halkın üzerindeki yük azaldı mı? Zamlar bitti mi?

Ya da…

Satılan bu kurumlar bir başka yöne yatırım yapılarak; ne bileyim ‘tüketen’ toplumdan, ‘üreten’ topluma yönelmede kullanıldı mı?

Sağlığa, eğitime, bilime katkı sağlandı mı?

Eğer duymamışsam, bilmiyorsam bu konuda yapılan atılım neydi; bilmek istiyorum. Yirmidört yıl önce başlayan özelleşmenin ‘gözüme batacak’ yanını öğrenmek istiyorum.

Gerçekten ‘özelleştirme’ yanlıları kusura bakmasın!

Sayın bakan hele hele…

İşin bir de şu yönün var; unutmadan…

Özelleşen sektörlerin bir kaçında yaşanan, yasal olmanın dışında hiçte yurttaşı sevindirmeyen uygulamalara da tanık olduk; unutmayalım…

TELEKOM, yıllardır ‘ne hakla’ olduğunu söylemeden bir bedel alıyor!

TEDAŞ, geçtiğimiz yıllarda uzun zaman almış, ardından bırakmış, şimdi de ‘nedeni’ bilinmeksizin sayaçlar üzerinde bir şeyler yapmaya çalışırken, bir yetkili de çıkıp ‘neler oluyor’ demediği gibi, yurttaşın sayaçlarının sokaklara çıkarılmasına izleyici kalıyor.

Ard arda gelen zamları bakan iki ay öncesinden söylüyor; biliyoruz.

Ne oldu şimdi?

Özelleştirme yurttaşa neymiş?

Kızdırmayın beni!

http://yenimuhalefetport.com/index.asp?icerik=6&hktgid=8&hid=53

 
Toplam blog
: 59
: 373
Kayıt tarihi
: 29.10.09
 
 

Selam ... Yaşam bir garip labirent, karışık bulunca karışıyor. Öyle çok ayrıntı var ki, onları si..