Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

Kızı nişanladılar, liseden çektiler, AÖ ile bitirecekmiş

Kızı nişanladılar, liseden çektiler, AÖ ile bitirecekmiş
 

emptyquarter.com


Çevrenizde olup bitenler gündemle benzeşiyorsa ilginizi daha çok çekiyor;

Tanıdığım bir aile,  geçenlerde lisede okuyan on beş- on altı yaşlarındaki  kızlarını nişanladılar. Arkasından da okuldan aldılar. Kızcağız Açık Öğretim lisesine giderek ileride liseyi öyle bitirecekmiş. Bundan üç ay sonra yaşı daha küçük başka bir kız öğrenci aynı şekilde okuldan alınarak nişanlandı. İleride açık liseye devam edip etmeyeceği belli değil. Çevremize baktığımızda bu gibi durumlarla sık karşılaşırız. Uluslar arası raporlar, (kız çocuklarının erken evliliği konusu üstüne) ülkemiz hakkında pek parlak değil.

AP’den Diaa Hadit, Yemen’in sosyal problemlerini incelerken, Yemen’de kız çocuklarının öğrenci olmaları gereken yaşta erken evliliğine odaklanmış, 12, 13, 14 diyor. Gözlemlerinde daha aşağı yaşta olanlar da yok değil. Diğer bir makalede aile sorumluluğundan, geçim derdi problemlerinden, çocuk yetiştirmeden, anne sağlığından anlatılıyor. Bu satırlara katılmamak mümkün değil. Ama ülkemde olup bitenlere baktıkça, “Yemen örneği de ne oluyor, denkleşeceğiz yakında” diye geçiyor içimden.

Köyün birinde öğretmenim: 4. 5. sınıftaki kızlardan bazılarının nişanlı olduğunu öğrendim. Gittim velilerle görüştüm. Olay, o zaman içinde benim boyumu aşıyordu. Büyük bir sosyal problemdi. Aradan yıllar geçti, aynı köy, bir televizyon programına aynı problemden dolayı konu oldu. Haberden sonra, konu ile bir üniversite ilgilendi. Tabiri caiz ise,  üniversite köye çadır kurdu. Problemin büyük bir oranda çözümüne 8-9 yıllık kesintisiz eğitimin  ve  Üniversitenin katkısı oldu.

Ülkemizde, Temel Eğitimin 12 yıla çıkmasına kimse itiraz etmiyor.

Kamuoyunun en çok vurguladığı 4. Sınıftan sonra çocuğun 11 yaşında olacağı ve geleceğini-kaderini tayin edebilecek meslek ya da branş tercihinde, aile içinde kendi hakkındaki kararlarda  söz sahibi olabilmek için gereken yaş ve olgunlukta olamayacağı.  Çocuğun yetenek ve istemleri ne olursa olsun, çoğu anne ve baba olmak istediği fakat gerçekleştiremediği mesleği çocuğunda görmek isteyecek.

He şeyden önce on yaş, çocuğun yeteneklerinin bile tam belirlenip ortaya çıkmadığı bir zaman.

Diğer bir konu Açık Öğretim, Açık Öğretim genellikle fırsatı kaçırmış ileri yaş gruplarına çok uygun ve yerinde bir sistem. Üstelik gençliğin üniversite kapılarında, üniversiteye  girebilmek için Türkiye’de kilometrelerce kuyruk oluşturduğu düşünüldüğünde Açık Öğretim sistemi Üniversitelerde  uygun. Açık Lise ve İlköğretim için, devam imkanı bulamamış veya okulu terk etmiş olanlar için yerinde.

Uzaktan veya açık öğretimde okumak, hayat ve okuma bilgisi- bilinci gerektirir. Yani belli bir birikim ve tecrübe.

İstemedikleri ve sonradan pişman olacakları mesleği seçtirdiklerinden dolayı,  anne babalarına beddualar savuracaklarını düşünmenin ötesinde, 10 yaşındaki  çocuklar, yüz yüze eğitim sırasında bile dürtüp itmekle, her türlü pedagojik mahareti kullanmakla dersleri dinliyor, ev çalışmalarını yapıyor. Şimdi böyle çocukların eline uzaktan yığınla kitabı ve  konuları vereceksiniz,”al bunları 12 yıllık  zorunlu tahsilini tamamla!” diyeceksiniz.

İlköğretim süresi kesintisiz olmalı. Her ülkenin kendine göre şartları ve kültürü var. 4+4+4 sistemi yasalaşmadan üzerinde çok tartışılmalı, aceleye getirilmemelidir. Hüseyin Seyfi. 

 
Toplam blog
: 498
: 1546
Kayıt tarihi
: 12.08.07
 
 

Öğretmen Okulunu ve İktisat Fakültesi Kamu yönetimi bölümünü bitirdim, eğitimciyim, İyi derecede ..