Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Kızılordu Mehteran Marşını söylerse.....

Kızılordu Mehteran Marşını söylerse.....
 

Akşam klasik can sıkıntısı içerisinde ne yapacağımı bilemeden tatsız tuzsuz oturuken.. Televizyonu açma tesadüfi hareketinde bulundum. Normalde televizyonla kavgalı olan birisi olarak bu benim gerçekten saçma ruh hallerime delalet olabilirdi kesinlikle..

Ancak yine gayet tesadüfi olarak açtığım kanal; TRT 1 imiş. Ve tamda Rus Kızılordu Korosu ve Mehteran Takımının konseri başlamak üzereymiş !

Çocukluğumdan beri Kızılordu'nun müziğini seven bir kişi olarak hemen kuruldum televizyonun başına hani merakta ettim Mehter takımı ile çok sesli müziğin gerçekten iyi icracısı olan Kızılordu'nun nasıl bir uyum içerisinde olacaklarını..

Öncelikle belirtmeliyim ki bal gibide olmuş... Özellikle Sultaniyegah Sirtoyu beraberce yorumladıklarında gerçekten beni büyülediler. Ve diyebilirim ki o noktadan itibaren pür dikkat izledim canlı olarak Kremlin Sarayından yayınlanan bu konser programını ...

Evet karşılıklı jestler yapıldı bu programda bizimkiler Rusça , Ruslar Türkçe parçalar söylediler zaman zamanda beraber icra ettiler Rus ve Türk müziklerini; Gülnihal de berberce seslendirilen parçalardan birisi idi. Mehteran takımımız Rus halk şarkısını söylerken gerçekten çok sevimliydi. Tabi Kızılordu' nun söylediği Mehteran Marşı'da aynı oranda izlenmeye değerdi...

Hele hele programın ortalarına doğru elinde kemençesi ile ilk defa dinlediğim ve utanarak söylüyorum ki ismini bilmediğim bir sanatçımız çıktı!! İnanılmaz bir performanstı o, bir insan hem çalıp hem söyleyebilir ama birde o kıvrak Karadeniz müziğinde oynayabilir mi??? tek kişilik müthiş bir şovdu doğrusu ...

Keyfimin yerine geldiğini hissettim... Her iki grubunda performansı müthişti..

Programın sonunu ise meşhur Kalinka'yı seslendirerek sona erdirdiler . Bir Rus bir Türk sanatçı söyledi bu meşhur Rus Halk Şarkısını ve çok güzeldi ...

Gönül ister ki böyle programları her zaman izleyelim.. Ben teşekkür etmek istiyorum bu satırlardan TRT yetkililerine gerçekten güzel izlenmeye değer bir programdı. Ve Korhan Abay çok sevimliydi Rusça sunumlarında....

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..