Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '11

 
Kategori
Aile
 

Kızlarıma Yansımalar 10.Bölüm

Kızlarıma Yansımalar 10.Bölüm
 

 

Toplumumuzda “gaza gelmek” diye bir deyim vardır. Ayıp olacak ama bir de çok kullanılan “sidik yarıştırmak” diye bir deyim daha vardır. Nereden çıktı şimdi bu diyeceksiniz, sevgili kızlarım, içinde yaşadığımız toplumda ne yazık ki yarış halinde olma güdüsü çok yaygındır.

Ekonomi ( üretim) dünyası, satışların sürekli arttırma eğilimi nedeniyle bireylere sınıf atlama güdüsü aşılar. Reklâmların ana hedefi budur. Oturmamış ve yaş ortalaması düşük toplumlar bu kandırmacanın kurbanı olur. Hiç ihtiyacı olmadığı halde tüketme düşüncesine girer.

Bizden önceki kuşak yokluk içinde büyümüş, elindekinin kıymeti bilmiş ve azla yetinmiş. O yıllarda sahip olunanın fiyatı da yüksekmiş. Bizler o kuşağın son temsilcileriyiz. Eskidi diye eşyalarımızı atmakta güçlük çekmemiz ondan. Ama yeni kuşak öyle değil. Eskidi mi at, ileride yenisini almak hem kolay, hem ucuz. Tüketim toplumunun karakteri.

Burada esas olan ne kadar ihtiyacın olduğu, gerçekten gerekli mi sorularıdır. Gelişmiş toplumlar bu düşünceyi iyi kavradıklarından “gaza gelmez”ler. Şunda var bizde de olsun demezler. Her şeyden önemlisi kazancının ne olduğunu bilir, ona göre harcar. Bir başka sözü bize hatırlatır, “ayağını yorganına göre uzatmak”.

Günümüzde bankalara borçlanan ve bunalıma giren birçok aile var. Sizin çağınızda ne olacak bilemiyorum. Eğer yaşadığınız toplum kendini yetiştirmez, bilinçlenmezse tablonun fazla değişmeyeceğini düşünüyorum. Yoksa sanayi ve patronlar nasıl zengin olacak. Bilemiyorum size bir şeyleri açıklayabildim mi?

Sevgili kızlarım, sizin asla şımarık olmadığınızı, her istediğinizin alınmadığını ve bundan rahatsızlık duymadığınızı belirtmek isterim. Bu konuda son derece memnun olduğumu vurgulamak isterim. Sizlerin kanaatkâr olduğunuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu durum bir baba olarak beni sadece memnun eder. Gerçek zenginlik çocuklarının iyi yetişmesidir.

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..