Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Alyoşa-Sevmek Güzeldir.

http://blog.milliyet.com.tr/alyosacan

07 Aralık '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kolaylıklar

Mutfaktayken bazı zamanlar aksi olaylarla karşılaşıyoruz neyapacağımızı bilemiyoruz, örnek verirsem çok aslında, yemeği unutup tencereyi yakmak gibi ya da arkamızı dönüverince soğanı fazla yapmak gibi ya da çocukla ilgilenirken yemeğin suyunu fazla kaçırmak gibi, örnekleri çoğaltabiliriz, ben bu sizinle paylaşacaklarımı hep büyüklerimden duyup uyguladım ve başarılı sonuçlar aldım, umarım yardımcı olurum sizlere, püf noktalarım şunlar:

.Pirinç, bulgur, mercimek gibi bakliyat yemeklerimizi uzun süre saklayabilmemiz için naylon kullanmayıp, cam kavanozlarda saklarsak daha iyi olur.

.Yanmış tencerelerinizi ovalamadan evvel, içine biraz sirkeli su koyup bekletin, daha sonra ovarsanız, kolay ve çabuk çıkıyor,

.Yemekleriniz yanlışlıkla biraz fazla tuzlu olmuşsa, yemeğinizin içine patates doğrayıp koyarsanız, yemeğin tuznu hemen alacaktır.

.Tuzlarımız genellikle mutfakta rutubetlenir, bundan çok yakınırız ama kolay, tuzun kavanozunun içine birkaç tane pirinç tanesi atın, tuzunuzun nemlenmediğini göreceksiniz.

.Yeşillik salatalarımızı örneğin, marul, roka, ter, maydonoz gibi yeşillikleri salata yapmak için sakın bıçak kullanmayın, mümkün olduğunca küçük olarak kopararak salatanızı yapın, çok daha lezzetli oluyor.

.Birde normal tencere yerine düdüklü tencere kullanırsanız, hem yemekleriniz daha lezzetli olur, hem de tüpünüzü daha hesaplı kullanmış olursunuz.

.Son olarak yeni aldığımız cam eşyalarımızın üzerinde yapışkanlı etiketler oluyor, onları çıkartmak için uğraşırdık çok, şimdi kullandığımız yağ ile etiketleri biraz ovarsanız çok çabuk çıktıklarını göreceksiniz.

Ben hepsini uyguladım hepsi doğru, büyüklerimiz bizlerden daima bir adım öndeler, onlardan öğrenecek daha çok şeylerimiz var.

Size söz veriyorum, büyüklerimden başka güzel pratik bilgiler öğrenip uygulayacağım ve sizlerle paylaşacağım.

Sevgiler hepinize...

 
Toplam blog
: 227
: 1770
Kayıt tarihi
: 24.11.07
 
 

İzmirliyim, okumayı, yazmayı, gezmeyi çok seviyorum. Daha ne olsun. Sevgiler...