Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '10

 
Kategori
Genel Sağlık
 

Kolonoskopi Maceram

Kolonoskopi Maceram
 

temsili görseldir google images'ten alınmıştır


Kolonoskopi bir çok kişi tarafından korkuyla karşılanan bir işlem olduğundan dün yaşadıklarımı detaylı olarak anlatarak, merak eden veya yaptıracak olan kişileri rahatlatmak istedim. Düne kadar ben de çok korkuyordum ama inanın korkulacak bir şey yok.

Yaklaşık 8-9 aydır mide problemi yaşıyorum ve gittiğim doktorum kolonoskopi yapalım diyince hiç düşünmeden tamam dedim. Ben Yeditepe Üniversitesi Hastanesinden Cengiz Pata’ya gidiyorum, doktor arayışı olanınız varsa tavsiye edebilirim.

İşlem yapılmadan önce size bir diyet listesi veriliyor ve 3 gün boyunca bu diyete sadık kalmanız isteniyor. Makarna, pilav, tahin, pekmez, bal, ıhlamur çayı, ada çayı, tavuk ve haşlanmış yumurta yiyebildiğim yemeklerin arasındaydı. Ben 3 gün boyunca ağırlıklı olarak beyaz peynir, haşlanmış yumurta ve bal ile beslendim ve ıhlamur çayı içtim. Benim gibi obur bir insan diyetini hiç bozmadan çok düzgün bir şekilde devam ettirdiyse, herkes başarabilir!

Salı akşamı, yani işlemden bir gün önce, bana yazılan ilacı 2 kez, farklı saatlerde içtim. Bu ilaç ishal etkisi yaratarak midenizin tamamen boşaltılmasına yardımcı oluyor. İlaç bana çok ağır geldi ve tüm gece midem bulandı ve susattı. İki saatte bir tuvalete gitmek ise ayrı yorucu olduysa da işlem sabahı bana lavman yapmalarına gerek kalmamıştı ki bu gerçekten güzel bir haberdi benim için. Lavman sıkıntılı bir işlemdir ve eğer yapılmasını istemiyorsanız diyetinize harfiyen uyarak, ilacınızı vaktinde alınır derim.

Sıramı beklerken 2 kişilik bir odaya alındım ve arkası delikli olan bir şort ve bir önlük giydirildim. Şortu görünce mutluluktan hemşireye sarılıyordum çünkü internetten araştırdığımda hem yarınıza kadar bir örtü serildiğini görüyordum ve açıkçası bu şekilde nasıl durabileceğimi düşünüp terler basıyordu. Normalde sağ elin üzerinden damar yolu açılıyor ancak benim damarım ince olduğundan sağ kolumdan açıldı. Nedense hemşire hanım bana çok güven verdiğinden hiç heyecanlı değildim. İşlemin yapılacağı odaya gittiğimde doktorum, ona yardımcı olacak olan asistan bir doktor ve hemşiremiz vardı. Yüksek, sedyeye benzer bir masaya çıktım ve yüz üstü yatmam istendi. Doktorum “heyecanlı mısın” diye sorduğunda “hayır olmam gerekir mi” diyerek kendi kendimi eğlendirdim. Yüz üstü yatarken sağ bacağımı kendime doğru çektim, sol bacağım düz kaldı, parmağıma tansiyonumu kontrol eden alet takıldı. Bu arada asistan doktor damar yolumdan beni uyutacak olan ilacı koydu. Bir önceki gün FF’teki arkadaşlarla bunu konuştuk ve verilen ilacın uyutmadığını, cesaret ilacı olduğunu ve ayık olacağımı söylemişlerdi. Ne var ki bu tarz ilaçlar konusunda son derece dayanıksız olduğumdan, ilacı damarıma verir vermez her zamanki gibi UYUDUM. Ne işlemi, ne o masadan indirilip odaya getirildiğimi, ne de Özgür’ün yanıma geldiğini hatırlıyorum. Bir anda gözlerimi açtım ve giyinmeye başladım. Sonra doktorla görüştük ama konuştuklarımızı da net olarak hatırlamıyorum.

Kısacası kolonoskopi’den korkmak veya çekinmek sebepsiz, tek acı iğne yapılırken ki o da minnacık bir arı sokması gibi:) Eğer yaptırmanız gerekiyorsa vakit kaybetmeden yapınız.

Not: bu harika şortlar her hastanede var mı bilmiyorum o konuda çekinceniz varsa sorunuz ona göre yaptırınız:))))

Not: Görsel temsilidir.Google images’ten alıntıdır.

 
Toplam blog
: 125
: 1808
Kayıt tarihi
: 24.05.07
 
 

Bir gün elle tutulabilen, mürekkep kokusu içine çekilebilen GERÇEK bir gazetede köşe yazıları yaz..