Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '12

 
Kategori
Anılar
 

Konya'da 41 yıl sonra canlanan Anılar

Konya'da 41 yıl sonra canlanan Anılar
 

Burcu Göker ve Eric Jenkins Konya gezisinde Alaettin Tepesinde


12 Mayıs 2010 gecesi  Konya Selçuk Üniversitesi Süleyman Demirel Konferans Salonunda Burcu Göker ve Eric Jenkins konserinin büyük beğeni ve takdir aldığını bir önceki yazımda yazmıştım. O gece Üniversiteye ait kampüs içinde 2003 yılında yapılmış çok modern konuk evinde görevini yapmış kişilerin ruh huzuru ile dinlenmeye çekildiğimizde aklımızda bir gün sonrası için tasarlanmış harika Konya gezisinin hayali vardı.

Ertesi sabah kahvaltıdan sonra Selçuk Üniversitesi Müzik Bölüm Başkanı Doçent Seyit Yöre bizi Konya şehrini gezdirmek üzere gelip Konuk evinden aldı. Burcu  bugüne kadar sadece resimlerinden görüp tanıdığı orta Anadolu'nun bu en büyük şehrini göreceği için, Eric yüzyıllardır birçok medeniyeti barındırmış bu tarih dolu şehri gezeceği için heyecanlı idi. Ama en büyük heyecan benim ki idi. Zira bu tarihten 41 yıl önce nisan 1969 ile eylül 1970 tarihleri arasında  tam birbuçuk yıl ben bu şehirde yaşamış, çalışmış ve bir çok anı edinmiştim. 1969 yılında ben ve eşim daha yeni evli, Üniversiteyi yeni bitirmiş çok genç iki insan olarak evlilik ve çalışma hayatımızın ilk temel taşlarını bu şehirde atmıştık. Eşim Bursa Personel okulundaki 6 aylık öneğitimden sonra kura çekmiş ve kurasında çıkan Konya Meram Askerlik şubesine asteğmen olarak tayin olmuştu. Ben ise o dönemde İstanbul Yapı ve Kredi Bankasında çalışma hayatına başlamıştım. Eşim Konya'da birbuçuk yıl kalacaktı. Daha yeni evli idi ve çok gençtik. Eşimden bu kadar uzun süre ayrı kalamazdım. Zaten planımız da benim de tayinimi alıp askerlik süresince onunla aynı şehirde oturmaktı. Hemen Banka Genel Müdürlüğüne bir dilekçe yazarak Konya şubesine tayinimi istedim. Yaptığım araştırmalara göre Konya'da bankanın iki şubesi vardı. İşte güneşli bir Nisan sabahı İstanbul'da bahar çiçekleri açmışken beni yerleştirmeye beraberimde gelen halam Nimet hanımla bindiğimiz Konya Meram Ekspresi 12 saatlik bir yolculuktan sonra bizi karlı bir Konya 'ya indirdi. Bu şekilde başlayan Konya maceramız harika anılarla, şahane dostluklarla devam etti. İkimiz de Konya'da kaldığımız birbuçuk yılda belki on yaş büyüdük. İşte ben 41 yıl sonra çok gençken yaşadığım bu şehre Burcu'nun konseri sebebiyle gelmek imkanını bulmuştum.

Bu son gezimizde 41 yıl önce oturduğum evimi, çalıştığım bankamı, yaşadığım yerleri görmek istiyordum. Belki de bütün bu söylediğim yerler yıkılmıştı. Mutlaka yıkılmıştı. Ama olsun gene de bir iz bulabilirdim.

Ve buldum da. Öncelikle 13 Mayıs sabahı Konya Selçuk Üniversitesi Rektörlük binasına geldik. Rektör Yardımcısı Kürşat Beyin davetlisi idik. Rektörlük binasını görünce gözlerime  inanamadım. Bizim bir buçuk yıl oturduğumuz evimizin arka sokağındaki Kız Öğretmen Okulu binası Selçuk Üniversitesi Rektörlük binası olmuştu. Bu tarihi ve çok güzel binanın harika bir de bahçesi vardı. Rektörlük bu bahçedeki kameriyenin altinda çok güzek hizmet veren bir restoran yapmıştı. Üniversitenin öğretim elemanları bu kameriye altlarında oturup kahve içip, yemek yiyebiliyorlardı. Rektörlükteki görüşmemizden Konya Şehir gezimiz başladı. Gezimizde ilk durak Mevlana müzesi idi.

Yıllar önce gezdiğim yerleri tekrar gezmek.anılarımı Burcu ve Eric'le paylaşmak harika bir duygu idi.

Gezimizin devamını bir sonraki yazımda yazacağım.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..