Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Korkarak atılan adımlar ve alınan riskler

Korkarak atılan adımlar ve alınan riskler
 

Yaşadığımız coğrafyada tarih boyunca çeşitli kültürler gelip geçmiş , farklı etnik kökenden gelen insanlar hep bir arada yaşamışlardır. Başka bir deyişle en büyük zenginliğimiz dediğimiz kültürlerimizin oluşturduğu mozaik aynı zamanda yaşadığımız coğrafyanın yumuşak karnı. Buraları karıştırmak isterseniz bu noktaya hücum edersiniz.

Ben öyle zannediyorum ki , ileriki yıllarda , örneğin bundan bir elli yıl sonra , tarihe meraklı olanlar , yaşadığımız sürecin neresinde hata yapıldığını , neresinde doğru politikalar uygulandığını , bizlere göre daha net görebileceklerdir.

Türkiye'nin farklı kültürlerden oluşan ama bir o kadarda kendine has bir birlikteliği olan (derneşik mi diyelim ne diyelim tam bilemiyorum) kültür yapısı ile oynamaya kalkmak , renkler arasındaki geçişi birbirinden ayırmak için çizgiler çekmek ne kadar doğru olur bilemiyorum.Bir nevi ateşle oynamak diye nitelendirebileceğim bu politikalar , kültürler arasındaki uçurumu git gitde derinleştirecek ve birbirinden ayıracak bir hava sergiliyor.

Özellikle , tek devlet tek bayrak istemiyoruz diye ortada , demokrasi kalkanı altında bölücü propagandaları yapan , terör örgütüne destek sağlayan kişilerin , yine demokrasi ve insan hakları zırhı altında milletin meclisinde beyanatlar vermesi nutuklar çekmesinin hat safhada olduğu bir dönemde , böyle bazen deli cesareti gerektiren açılımlarda bulunmak bence ulus kaderi için , ulus geleceği için çok tehlikeli davranışlardır.

Niyetlerini böyle cesaretle kimseden sakınmadan ilan eden bölücüler , ayrılıkçılar bildiğim kadarıyla dünyanın hiçbir ülkesinde , hiçbir platformda seslerini bu kadar fazla çıkarmamaktadırlar.Tabi doğal olarak , bizlere insan hakları adına söylev çekenlerin tarihlerine baktığınızda , hiçbirinin sütten çıkmış ak kaşık olmadığını , kan ve gözyaşı ile dolu tarihleri olduğunu rahatlıkla görebilirsiniz.Kendileri her zaman zulüm ve baskı yapmışlar istediklerini aldıktan sonra ise , dürüstlük abidesi kesilmişlerdir.Tıpkı belli bir yere gelene kadar uyuşturucu ve kadın ticareti yapan ve parayı bulduktan sonra , dürüst işadamı kılığına giren köpekbalıkları gibidirler.

Bir yerde 100 insan var ise bunların 20 si X kökenli ise ve bu 20 den 3 kişi ayrılık istiyoruz diye ortalığı birbirine katıyorsa , geriye kalan 97 kişiyi , 3 kişiye mahkum edemezsiniz.O 97 kişi buna izin vermez.Diyelimki verdi , başka 3 kişiler çıkmaya başlar ve bizde ayrılmak istiyoruz diyebilirler.

Kısa vadeli dar kapsamlı düşünen kafalar belki , ne olacak olsun varsın , korkacak birşey yok diyebilirler.Ama yarın bu kişilerin nesilleri , bizim dedelerimiz ne kadar akılsızmış , onların yüzünden bugün topraklarımız silahla korumaya çalışıyoruz ve birbirimizin kanını döküyoruz demeleri hiçde zayıf bir ihtmal değildir.Ulusların tarihlerini bilen ve okuyan kişiler , bu tip tehlikeli açılımların ne kadar büyük zararlar verdiğini görürler.

Ayrı TV peşinden ayrı okul , peşinden ayrı eğitim , artan oransız nüfus ve derken şuan Irakta olduğu gibi özerk bölgesel yönetim , derken Iraktaki bölgesel yönetime katılım talepleri ve savaş , kan , göz yaşı.Çünkü eminim ki bu üç kişinin istekleri bitmeyecek.Hep daha fazlasını isteyecekler.Belkide Türkiyenin yeni adı Kürdiye olabilir.Kürd vatandaşlarımız alınmasın ama işimiz zor.Onlarada zor , bizede zor.Alın size eski Yugoslavya örneği.

Birşeyler yapmak gerekiyor.Yapılması gereken neyse , şuan için sesiz kalan ana , büyük çoğunluk gereğini yapacaktır diye düşünüyorum.Ümmetçilik maalesef , tehlikeli bir durum arz etmeye başladı.Bu arada o bölgeye 12 milyar dolar yatırım yapılması planı beni sevindirdi ama dili bu işin içine katmasak diyorum.Zaten kütçe konuşana bir yasak yok.İnsanlar sokakta , caddede özgürce kürtçe konuşabiliyorlar.Kimsede sen neden kürtçe konuşuyorsun , türkçe konuş demiyor onlara.Bunu daha fazla kurcalamanın gereği yok bana göre.Niye o 3 kişi hep dikkate alınıyor?Unutulmamalıdır ki , bu ülkede çoğunluk Türk milletidir.(Kürdüyle , lazıyla ...) Yazımı önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk (Dikkat edin Hacı Mustafa Kemal demiyorum) ün güzel bir sözüyle bitirmek istiyorum. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.

 
Toplam blog
: 116
: 735
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

1994 Uludağ Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat bölümü mezunuyum. Aynı üniversitede Genel İktisat Polit..