Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '20

 
Kategori
Güncel
 

Korona Güncesi...

Uyusun da küçülsün ninni
Küçüle küçüle azalsın ninni
Azala azala yok olsun ninni
Başka canlar dirilsin ninni.(Aziz Nesin)

***

Yıllardır oturduğum evimizin balkonu arşınlıyorum ve ilk kez farkına varıyormuşum gibi iyi ki “L” balkonumuz var diyorum… Oturuyorum, kalkıyorum ve devamlı tur atıyorum balkonumuzda… Caddeden 64 yaşında bir arkadaşınız geçiyor ve hınzırca gülümseyerek günaydın diyor abisine…

***

Balkondan salona geçiyorum ve açık olan televizyondan bir haber dikkatimi çekiyor… Çin’in İtalya’ya yolladığı maske ve solunum cihazlarına ÇEKYA hava alanında önce el koyuyor, İtalya’nın baskısı üzerine, vazgeçiyor…

***

İşin garip tarafı, hasta moduna giriyor gibiyim… Benden iki yaş küçük eşim alışverişe gidiyor, tüm sorumluluk ondaymış gibi hareket ediyor.(aslında hep öyledir ya zaten …) Sanki karşılığını bulması dileğiyle biraz fazla naz yapıyorum gibi…

***

Dışarı çıkamıyorsan haliyle balkona çıkıyorsun yine… Baharla birlikte alerjilerim hep artar ve o yüksek sesli hapşırıklarım başlar… Ve balkonumuzda bir hapşırık nöbetim başlıyor ve bir türlü bitmek bilmiyor. Kendime gelince karşı balkondaki komşularıma bakıyorum ama hepsi kayıplara karışmışlar…

***

Tekrar dönüyorum salona ve geçiyorum bilgisayarımın başına… Sosyal medyayı ve haberleri tarıyorum. Didimle ilgili olanları yönettiğim “Didim’in Gündeminde neler Grubunda paylaşıyorum… Aydın Büyükşehir Belediye Başkanımız Topuklu efemiz “evlerinden çıkamayan 65 yaş üstü elektronik kartlı su sayacı olan(EKS) abonelere 50 metreküp su yüklendiğini müjdeliyor…

Paylaşımdan sonra haliyle yorumlara bakıyorum. Yaşı tutmayanlar üzülüyor ve herkese uygulansın diyenler oluyor…

***

Vaka çokluğuna rağmen ölüm oranlarının düşük olduğu Almanya’da Başbakan Merkel kendisini karantinaya almış…

***

İster istemez tedirgin oluyor insan… Tedirgin oldukça daha çok tedbirli olmak gerekiyor… Tedbir de nereye kadar bunu kimse bilemiyor… İşin ekonomik boyutlarının da gitgide artacağı ve büyük sıkıntıları beraberinde getireceği, küresel bir krize doğru gidileceği varsayımları da çok düşündürücü haliyle…

***

Aziz Nesinle başlamıştım günceye yine onula bitireyim bari.

Ölmek bir şey değil de

Yalnız kalacak dünya

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..