Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '09

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Korsanın Her türlüsüne Karşıyız!

Korsanın Her türlüsüne Karşıyız!
 

KORSAN SADECE DENİZDE DEĞİL KARADA DA VAR!

Taksiciler yürüyüş yaptılar, korsan taksicileri protesto ettiler. Her türlü korsana karşıyız ve efendi, erdemli ve çıkarını değil müşterisini düşünen şoförlerin her zaman, her yerde yanlarındayız. Biz de hayır diyoruz korsan taksicilere. Sadece korsanlara hayır demiyoruz ama. Yola çıkınca bas gaza şarkısının sözlerini yerine getirip müşterileri kaz olarak gören, taksilerine binenleri “Ben bu kazı nasıl yolarım” diye düşünen, verilen adrese gitmek işine gelmeyince, ben karşının taksisiyim, orayı bilmiyorum diyen yalancı, talancı taksicilere de hayır diyoruz!

Müşterinin yabancı, saf olduğunu anlayınca üç kilometrelik yolu dolanarak yolu uzatan, üç kilometreyi beşe ona çıkaran, müşteri itiraz edince, “O yolda trafik çok sıkışıktı da ondan böyle yaptım” diye onu kandırmaya çalışan, zeytinyağı gibi üste çıkan taksiciler de hayır diyoruz!

“Sollamayı zevk edindim, sağda neşe ne arar” politikası güdüp canavar kesilerek müşterinin yüreğini ağzına getiren taksiciye de hayır diyoruz!

Müşterinin eşyası olduğunu görünce yerinden kalkıp bagajı açmaya üşenen ya da fazla para isteyen taksicilere de hayır diyoruz!

Böyle olmayan taksicilerin başımızın üstünde yeri var. Olanların ise umdukları dağlara yağsın kar! Sadece korsan taksiler değil sorun. Hemen her şeyin bir korsanı var. Binbir emekle ortaya çıkarılan kitaplar, kasetler ve videolar da korsanların istilası altında...

Bir de İNTERNET KORSANLARI çıktı başımıza. Yazdığınız yazıları kamulaştırıyorlar(!), altına adınızı, imzanızı koymadan, kendi mallarıymış gibi kullanıyorlar. Gerçek ortaya çıkınca da pişkin bir tavırla, bu yazı internette dolaşıyordu. Ben de oradan aldım, diye suç bastırıyorlar! Gerçeği bilmeyenler bu yazıyı o kişi, o blok yazarı yazmış sanıyor, böylece beyefendi ya da hanımefendi zahmetsizce yazar oluveriyor! Bu işin keyfini öyle çıkarıyorlar ki, bir günde üç beş yazı birden yüklüyorlar sayfalarına...

Erdemi özveriyi atıp yerlerine çıkarcılığı, bencilliği korsan

Ne kadar ben, iyiyim, sütten çıkmış ak kaşığım desen de

Sensin işte kötü, çirkin, insanlığı ayaklar altına alan korsan!

ERHAN TIĞLI

*************

 
Toplam blog
: 776
: 600
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Emekli edebiyat öğretmeniyim. Yazı ve şiirlerim çeşitli gazete ve dergilerde çıkmaktadır. 20 kita..