Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '19

 
Kategori
Deneme
 

Kötüden Kork ve…

Şansın varsa sana rastlamaz… Olabilir;  dünyada 8 milyar insan yaşıyor 80 milyonu kötü olsa(Ancak olur çünkü kötü derken sonuçta öldüren yok eden kimseden bahsediyoruz)%1 ihtimal.

(%10’un altındaki ihtimalleri dikkate almıyoruz)

Bir de şansız şans var, yani sana hiçbir şey olmuyor bana her şey oluyor.

Uzak durmak… Kötülükten kaçmak zor da yine de önemli çünkü son iki şıkta zorlanacağız.

Kaçmak saklanmak eğer karşı tarafın senden istediği bir şey yoksa işe yarayabilir. Ayrıca günümüz dünyasında kaçan saklanan birini bulmak da zor olabilir, kaybettiğimizi bile bulamıyoruz icabında.

Kanuna başvurmak…

Türkiye’de kanunların %50 engelleme şansı var, %50 yaşar %50 ölürsün; yani devletin bizi koruma ve koruyamama ihtimalleri eşit. Kanuna başvurursam bu işten kurtulurum, öyle bir şey yok…

Gücün yetiyorsa engelle… Bu da çok büyük risk çünkü sen kötüyü öldüremezsin ama o seni öldürür.

Allah kötüye düşürmesin diyorlar ya aslında doğru…

Son şık olarak kötünün istediğini yapmak… Bu teslimiyetçi ve onur kırıcı davranışı kimse onaylamıyor ama bazı durumlarda işe yarayabilir.

Kötünün senden istediği bir şey vardır; verilebilecek bir şeyse, sarı öküzü bana ver, lanet olsun al! Ona şahitlikten vazgeçeceksin, âlemin doğrusu ben miyim geçtim bile. Kaymakamın kızıyla ben evleneceğim, al hayrını gör ben de muhtarın yaşmaklısını alırım gibi.

Ama işte gururlu insanlar bunları kabul etmiyor ve ondan sonra Allah rahmet eylesin. Kötü benden verebileceğim bir şeyi istediği zaman veririm en mantıklı yol budur, diğerlerinde helvan güzel olmuş!

Ben bencil bir insanım. Öyle hak hukuk, mertlik, gurur gibi şeylerden anlamam, yaşamım önemli. Artı mücadele edenleri de görüyoruz hepsi kabristanda. Kadınlar onuruyla mücadele edenlere hayranmış, aman olmasınlar!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..