Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '17

 
Kategori
Güncel
 

Kredi Kartlarıma Bir de Aidat Ücreti Ödeyecek Kadar Zengin Değilim. Ya Siz?

Kredi Kartlarıma Bir de Aidat Ücreti Ödeyecek Kadar Zengin Değilim. Ya Siz?
 

Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner " Tartışıyor!

Konu: Kredi Kartları Aidatları?

 

Caner: Gene öfkeliyim!

Yılbaşında kredi kartlarımın yıllık aidatları artacak.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5

Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.

Teflon Olalım.  Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun.

 

Araştırma yaptım.

Yıllık kart ücretleri arasında 3 misline yakın farklar var.(1)

 

Serdar: Ara sıra da olsa, kredi kartı borcuma aylık % 1.84 faiz ödediğim oluyor.

Kredi kartı faizleri yeterince canımı yakmıyormuş gibi!

Birde kart aidatları artışı!

 

Can: Enteresan bir durum var.

Bankaların vadeli mevduata verdiği faiz oranları çok değişken.

Bankada 3-5 kuruş param var diyelim.

Yıllık % 9 veren banka var.

%  14 veren de!

O da şimdilik.

Ben şimdi ne yapayım?

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.4:

Güç/Tüketim Sarhoşluğundan ayılalım. 

6 S Uygulayalım.      

 

Kemal: Kredi kartı borcuma banka aylık 1.84 faiz alır.

Onun yıllığını bir düşünün! 

Bulduğunuz oranı, bankanın 1 yılda bana ödediği % 9 faizle mukayese edin.

Üstüne üstlük kredi kartlarıma kart aidatı alsın.

Yetmedi aidatı her yıl arttırsın.

Yetmedi aidatı enflasyonun üstünde arttırma yetkisi olsun.

Yorumu siz yapın.

 

Caner: Arkadaşlar aidat sız kredi kartları var. (2)

Kart aidat ücreti almayan bankalar var.

Ben onlardan birini alacağım.

Kemal: Hangileri onlar?

 

Caner: Her gün yenileri katılıyor. Bulduklarımı sıralayayım.

Herkes takip etsin.

 

Ziraat Bankası      Ziraat Kart                     

Akbank      Free Kart  

Garanti Bankası          Bonus Flexi Kart         

ING Bank  Pegasus Plus Kart     

Vakıfbank           Tercih Kart                     

Kuveyt Türk                    Sağlam Kart                 

İş Bankası                        Maximum Aidatsız Kart              

HSBC            Konsept    

QNB Finansbank         Fix Card  

 

Serdar: Bankaların müşteri temsilcilerini aradım.

Kart ücreti ve gecikme faizinin yüksek  dedim.

Tüm bankaların hizmet ücretleri arasında mukayese yapıyorum.

Kredi kartı faizini en düşük tutan bankayı seçeceğim.

Kart ücreti almayan banka tercihim.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9

Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 

Empati kuralım! 

Amaç kavga değildir. 

Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

 

Can: Seni dinlerler mi dersin?

Benim planım daha farklı!

 

Bankalara mail attım.

Yıllardır kredi kardı borçlarımı aksatmadan ödediğimi yazdım.

Ayrıca bankalarında, yatırım ve mevduat hesaplarım vardı.

Otomatik fatura ödemelerim de cabası!

 

Kart aidat borcunu hak edecek bir müşteri değildim.

Aidat ücretinin iptalini istedim.

Süre de verdim.

 

Kemal: Ne yapacaksın?

Yapılmadığında kart ücreti almayan bir bankayla çalışacağım.

Kararım net.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.6

Güler Yüz. Güzel Duruş. Güzel Söz. Güzel Enerji göndermek bedavadır!

 

Caner: Ben aslında vadeli mevduat faizine taktım.

Aldığım faiz ortalarda bir yerde!

Oysa ben emekli adamım.

Başka gelirimde yok.

 

Neden en yüksek faizin peşinde koşmayayım.

Bankanın şubesinde müşteri temsilcisiyle görüştüm.

Ona ret edemeyeceği bir teklif yaptım.

Durumumu anlattım.

% 14 ten söz ettim.

 

İki alternatif sundum;

Bu faizi verilirse, param orda kalırdı.

Yok olmaz denirdi!

Daha yüksek faiz veren bankaya giderdim.

Sonuçta bankadan daha zengin değilim.

 

Birkaç gün içinde bana dönecekler.

Bekliyorum.

Heyecan son haddinde!

Dur bakalım ne olacak?

 

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu  No.10

Çözüm odaklı iletişim kurulur. 

Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 

Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır!

 

Serdar: Arkadaşlar ben de sizden gelen sonuçlara göre bir karar veririm artık…

Faydalanılan Kaynaklar:

(1)  https://www.hesapkurdu.com/mevduat-karsilastirma?iid=rTcfNHPozwE1

(2)  https://anindakrediler.com/aidatsiz-kredi-karti-veren-bankalar-2017-1190/

Devam edecek...

 
Toplam blog
: 92
: 440
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

Şükrü ÖZGÜR İ.T.Ü Metalürji mühendisliğinden mezun oldu. Kamu ve özel sektörde farklı pozisyonlar..