Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

07 Eylül '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Küçümsemeyin

Küçümsemeyin
 

Ülkemizin çok önemli kuruluşlarından birinin yönetici adaylarına verdiğim bir konferansa “Büyük başarılar küçük adımlarla” başlar diyerek başlamıştım konuşmama…

İş hayatı çok acımasıdır ancak akıllı ve cesur iş adamları kazanır. O iş adamlarına baktığınız zaman göreceğiniz en önemli ortak noktayı hemen fark edersiniz “Yaptıkları işi asla küçümsemiyorlar” Kim ne derse desin hayal ettikleri üzerinde inatla gidiyor büyük bir azimle çalışıyor ve üretiyorlar, böylece hem çok kazanıyorlar hem çok seviliyorlar.

İş hayatında bu cümle çok etkin bir yol göstericidir.

Az evvel çok değerli dostlarımdan A.Ufuk Gökçen’in bir paylaşımı dikkatimi çekti. Ülkemizde giderek artan ve hemen herkesin aday olduğu “engelliler” için yürütülen bir kampanyanın vardığı nokta ile o noktaya varma da bana göre büyük emeği olan ama kendine sorsanız minicik bir hizmet olarak nitelendireceği bir yardımseverin herkesin küçümsediği bir yolda ulaştığı sonucu paylaşmış. Kısaca “Hemen her fırsatta utanmadan çekinmeden azımsanmadan ve küçümsenmeden toplanan binlerce plastik(pet) kapakçık ve hedeflenen bir engelli arabası, en tabi hakları olan bir adım bir hayata dönüş projesi…”

Çok etkilendim, iş hayatındaki başarıların odağı veriler ve kullanılabilir kaynaklarıdır, yoksa yaratamazsınız yaratamayınca da üretemezsiniz. Azim hırs akıl elbette önemlidir ama kaynaklarınız olmaz ve yetersiz ise bir yanınız mutlaka eksik kalır.

Konferanslarımda iş adamlarının meydana getirdikleri eserlerin küçücük bir olay bir an bir heves sonucunda oluştuğunu anlatırım. Örneklerini de saya saya bitiremem, ama bu paylaşımı okuyunca dedim ki “ iş adamlarının başarısı, geleceklerine ve ekonomilerine yapılan en büyük yatırımdır ve amacı daima kazanmaktır. Benim “Büyük başarılar küçük adımlarla başlar” söylemimi şimdi yazımda adı geçecek emekli öğretmenimiz Sayın Kemal Polat’ın engelliler için yaptığı, yapmaya çalıştığı iyilikler için de kullanmaya kalkarsam hafif gelecek hatta ona haksızlık edecekmişim diye düşündüm. Oysa bu çok daha büyük bir başarıdır alkışa ve ödüle değer bir davranıştır.

Konferanslarımda kullanmaya karar verdim ve dedim ki en güzel ifade edecek slogan şu olur; “mutlu etmek hayata kazandırmak ve yaşama döndürmek için atılacak en büyük adım yapacaklarınızı küçümsememekle başlar.”

Bildiğiniz gibi kampanyanın özü; sıkça kullandığımız meşrubatların dönüşümü olan plastikten mavi kırmızı vb. renklerdeki kapaklarını teker teker toplayarak belirli bir sayıya ulaştırmak ve yardıma aracı olan kuruluşlara vererek engelliler için bir araç tahsis edilmesini ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak. Sloganı çok açık  ‘’Tane tane kapakları toplayalım adım adım engelleri aşalım’’

Bazılarımız bu kampanyayı çok küçümsedik biliyorum ama bizim küçümsediğimiz ama başkalarının özellikle Kemal öğretmenim gibi yardımseverlerin küçümsemediği ve engelliler için büyük umut olacaklarına inandıkları bu proje için dev adımlar attılar, sokaklardan hatta çöplerden kapakçıkları topladılar. Takdir edersiniz ki binlerce adet kapağı toplamak, bir yerde muhafaza etmek ve yılmadan götürüp görevlilerin gözlerinin içine baka baka teslim etmek çok zor bir iştir.

Manisa da yaşayan emekli öğretmenimiz Kemal Polat işte bu zorlukları yenen hayırseverlerimizden biridir, tek başına bizim küçümseyerek sağa sola savurduğumuz çöpe attığımız tamı tamamına 36.800 adet kapak toplamayı başarmıştır, bu başlı başına bir rekordur bugüne kadar bir kişinin tek başına topladığı kapak sayısıdır.

Öğretmenlere zaten son derece saygım vardı ama bu kez Kemal Polat öğretmenimin karşısında saygıyla eğiliyorum.

Değerli dostlarım belki bugüne kadar küçümseyerek attığınız” bir adet pet şişenin bir adım” olduğunun farkında değildiniz ve şimdi okuduğunuza bir kez daha göz atmanızı rica ediyorum. Sizlerden ricam kullandığınız meşrubatlardan arta kalan bu kapakçıkları lütfen çöpe atmayın, bir yerde toplamaya çalışın, bu konuda Kemal Öğretmenim gibi duyarlı çok sayıda vatandaşımız var, onlara teslim edebilirsiniz ve şundan emin olabilirsiniz o kapakçıklar aslında bir engellimizin umuda atacağı küçücük bir adımın ilk başlangıcıdır.

Gördüğünüz gibi de bunda sizin çok büyük payınız olacaktır.

Başta bizlere bu güzel ve anlamlı kampanyayı hatırlatan ve utandıran Kemal Polat öğretmenim olmak üzere bu kampanya için emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler ediyorum. Bize insan olduğumuzu küçücük adımlarla ne büyük başarılara imza atacağımızı öğrettiler. Bir kapak bir adım demektir o halde lütfen bunu “küçümsemeyin” ve bundan böyle kapakları atmayalım bir kenarda toplayalım olur mu?

Sizce çöplüklerde heder olacağına kutsal bir amaca hizmet etmesi daha doğru olmaz mı?

O halde ne bekliyorsunuz? Kapaklar torbaya!

 

Hayalleriniz ve dualarınızın gerçekleşmesi dileklerimle hoşça ama daima sağlık ve sevgiyle kalınız.

Şimdiden duyarlılığınız ve emekleriniz için sonsuz teşekkürler…

 

Erdoğan Özgenç

 

 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..