Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Kulak Çınlaması (Tintinus ), Vertigo, Menier

Kulak Çınlaması (Tintinus ), Vertigo, Menier
 

Altı veya yedi yıldır Kulak çınlamasından şikayetçi olduğum için, bu konuda tecrübem ve bilgim oldukça arttı.

Kulak çınlaması ile başlayan rahatsızlığıma daha sonra baş dönmeleri de eklenince, hastalığıma ihtiyatlı olarak, "MENİER" teşhisi kondu. İhtiyatlı diyorum, çünkü Menier teşhisi koymak o kadar kolay olmuyor. Tüm arazların olması gerekiyor zannımca. Bilhassa kulak çınlaması ve Vertigo (denge bozukluğu ) yanında "dayanılmaz baş dönmeleri " nin de olması lazım. Doktorlar öyle söylüyorlar.

Bu hastalık grubun da "kulak çınlamasının" (Tintinus) tamamen geçmesi mümkün görünmüyor. Tıbbi çalışmalar bu sonucu gösteriyor.Benim tecrübelerim de bunu gösterdi. Bazen ve nadiren  tintinüsün kendiliğinden geçmesi de mümkünmüş.

Bu hastalıkların tedavisinde temel mesele,arazların etkisini azaltmak veya bu arazlardan bir kaçını yok etmek. İşte bütün mesele bu. Yani kullanılacak ilaçlar.

Benim kullandığım ilaçlar .

- Vasoserc 24

- Nootropil  800

- Benexol

- Cypralex 10 ( Benzeri stres önleyici ilaçlar )

Bu ilaçları kullanmaya başladıktan sonra kulak çınlamamın  şiddetinde azalma oluştu, vertigo ve baş dönmelerim tamamen yok oldu. 

Doktorum bu ilaçları altı ay kullanıp bırakmamı önermişti.  Ama, ben ilaçları bırakınca arazlar tekrar başlıyordu. Bu nedenle altı yıldır  devamlı kullanıyorum ve hafif bir kulak çınlaması dışında, ne denge bozukluğu( VERTİGO), ne de baş dönmesi yaşıyorum.

Tabii bu arada tuz, şeker ve unlu mamüllerden uzak durmaya çalışıyorum. :))

Eşim de bu hastalığı bir iki senedir yaşamaya başladı.

Doktorlar ona sadece daha düşük dozda Vasoserc verdiler. Başka ilaç önermediler. Baş dönmesine neden olan, orta  kulaktaki kristallerin yerine oturması için, sırt üstü yatırıp baş bölgesini boşluğa bırakıp, özel bir  hareket yaptırdılar. Bu uygulama eşimin baş dönmesine nispeten iyi geldi ama, kesin çare olmadı. Bu kristal testini yapan uzman Doktor ( tanınmış özel bir hastane doktoru) herhangi bir başka ilaç vermedi.

Benim doktorum, Tekirdağ'da bir dispanserde görevli mütevazi bir doktordu. Bana çare olan ilaçları,o doktor vermişti.Oysa daha önce İstanbul'un en iyi özel hastanelerine gitmiş, en meşhur profesöre görünmüştüm. Çareyi ise bir dispanser doktorunda bulmuştum.

Eşim rahatsız olunca aynen benim ilaç kompozisyonunu önerdim ve şimdi onun da şikayetleri azaldı. Özellikle baş dönmesi yok oldu.

Bu sağlık durumunu sizlerle paylaşmak istedim.

Yalnız şunu ilave etmek istiyorum, herkesin bünyesi aynı olmadığından önce uzman bir doktora danışmanız  şarttır. 

Ben sadece kendi tecrübelerimi, yararlı olmak düşüncesiyle,sizlere aktardım.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..