Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '21

 
Kategori
Öykü
 

KULLANICI HATASI – III

Mezun olduğum 2009 yılı sorunlu bir yıldı. Emlak sektöründeki mortgage krizi, terör olayları, siyasi polemikler,ekonomideki kriz sinyalleri sorunların sadece birkaçıydı. Her ne kadar yöneticiler tarafından krizin teğet geçtiğini düşünenler olsa da kriz birçok sektörü ezip geçmişti. Kapatılan iş yerleri, intihar eden iş adamları, işsiz kaldığı ,için bunalıma giren cinnet geçiren insanlar ve daha nice olumsuz olay.

Kriz kelimesi hele bir dile gelmesin her şey allak bulak oluyor. İşverenlerin çoğu kriz kelimesinin ardına sığınıp ya çalışanın parasını vermiyor; ya çalışanın maaşını geciktiriyor;ya da işine son verdiği çalışana borcunu ödemiyor.Kırk yerden kırk bahane üreten kapitalist patronlar krizi fırsata çevirmeyi iyi biliyor.

Eğitimli diplomalı işsizler ordusu yeni neferler kazanırken ensesi kalıngiller familyası işsizlikten bihaber durumda bambaşka bir evrende yaşıyordu. Aileden gelen para ve saygınlığın gücüyle hiçbir niteliği olmadan iş adamı olanlar, sırtını siyasete dayayıp kısa zamanda yüksek mevkilere ulaşanlar, kodamanların sermayedarların çanak yalayıcılığını yaparak sınıf atlayanlar gelecek kaygısı ve işsizlikle pek muhatap değillerdi.

İşin daha da elim ve vahim durumu terör ve krizle yoğrulmuş ülke gündemini tartışan okumuş aydın insanların televizyon kanalarındaki açık oturumlarda kısır çekişmelerin, gereksiz polemiklerin, yapay gündemlerin peşine takılmasıydı. Televizyon ekranının pasta gibi dilimlere ayrıldığı tartışma programlarında birbirini dinlemeyen, meslektaşının sözünü keserek tarafsızlıktan uzak parti sözcüsü gibi açıklamalarda bulunan kariyer sahibi, aydın insanın asıl meseleyi tartışmadan faydasız konuları tartışıp asıl meseleyi tartışmaması ne derece doru o da ayrı bir tartışma konusu.

Bu karışık dönemde askere gitmeden önce KPSS ye girmeye karar verdim. Türkçe, matematik, geometri, tarih , coğrafya, anayasa, derken alınan düşük bir puan ve başarısızlıkla sonuçlanan sınava hazırlık dönemi. hazırlık dönemi. Mühendislik okuyan birini bu tarz bir sınava tabi tutmak ne derece doğru tartışılır tabi. Ama şöyle bir gerçek de var ki KPSS ile beraber torpille devlete personel alımı önemli oranda azalmıştı. Yoksa bilgisi ve birikimiyle devlet memuru olanlar bu sınav olmasaydı torpillilerden fırsat bulup memur olmayı ancak rüyasında görürdü.

Kamuda çalışma hedefi suya düşünce iş ilanlarının vazgeçilmesi ’Askerlik görevini tamamlamış’ koşulunu yerine getirmek için kışlanın yolunu tuttum. Altı aylım süren askerlik bana önemli bir şey öğretmişti: Sorgulamamak. ‘Bu işi nedir? Neden yapılır? Neye hizmet eder? Bu işi yapmanın mantığı nedir?’’ gibi soruları sormadan geçen üniformalı dönemin ardından şükürler olsun ki tek parça halinde evime aileme ulaşabildim.

Askerlik sonrası diplomamla beraber iş aramaya, internetteki iş ilanlarını arayıp taramaya başladım. Özgeçmiş oluşturup firmalarla internet üzerinden ve telefonla iletişime geçtim. İş arama sürecinde beş yıl deneyim isteyenler, iki yabancı dile hakim olup ‘’presentabl’’,’’rantabl’’ gibi yabancı kelimelerle dile getirilen çeşitli nitelikler arayanlar, ‘’liderlik vasfı’’,’’ekip çalışmasına yatkın’’ gibi özelliklere sahip eleman arayan onlarca iş ilanıyla karşılaştım. Sabrımın sınırını zorlayan iş arama sürecinde şunu öğrendim ki işverenin öne sürdüğü koşulları taşıyın veya taşımayın ‘Ben biliyorum ’’ deyip cahil cesaretiyle girişeceksiniz.Aksi takdirde iş bulmak gerçekten çok zor. Sorumluluğun fazla olduğu, en ufak bir hatanın onlarca insanın hayatına mal olabileceği bir meslekte böyle bir yol izlemek doğru değildi belki ama birazda koşullar beni bu şekilde davranmaya mecbur bırakıyordu.

Yaklaşık iki yıl süren iş arama macerası nihayet sona erdi. Memleketime on iki saat uzaklıkta yer alan bir ilde iş bulmuştum. Uzun süre‘’Acaba memlekette iş bulabilir miyim?’diye uğraştım ama nafile. Mesleğimi icra edebileceğim bir iş ne yazık ki doğup büyüdüğüm şehirde mevcut değildi. Mecburen il dışında iş çıkmak zorunda kaldım.

İl dışında düzen kurup bambaşka bir hayata başlayacaktım. Ailem bu dönemde maddi ve manevi desteğini esirgemeden benim yanımda durdu. Öncelikle maaşımın yarısına mal olan kiralık bir ev buldum.Mezattan ufak tefek aldığım ikinci el eşyalarla kendime  kurduğum barınak işe yaklaşık bir saat uzaktaydı.İşe yakın ev tutmam parasal yönden pek de mümkün değildi.Ailemin desteğiyle kalacak yer konusu hallolmuştu.Ekmek kavgası tüm hızıyla başlamıştı benim için.

 
Toplam blog
: 93
: 87
Kayıt tarihi
: 25.02.19
 
 

     TCDD'de makine mühendisiyim. Sanatın iyileştirici gücüne inanan bir insanım.    ..