Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '16

 
Kategori
Deneme
 

Kumar oynat okul hastane yap; iyilikleri kötülüklerine karşı gelenler de iyi sayılmalı mı?

Kumar oynat okul hastane yap; iyilikleri kötülüklerine karşı gelenler de iyi sayılmalı mı?
 

Ben kar-zararcıyım… İyi mi kötü mü bakmıyorum. İyiliği kötülüğünden fazlaysa iyi, değilse kötü… Biliyorum literatüre uymuyor, literatür diyor ki hiç kötülüğü olmayacak, hep iyiliği olacak. Haksız da sayılmaz; adamı döv sonra para ver. Ne anladım bu işten.

Fakat arkadaşlar literatür idealin peşinde ama realite/gerçekleşen başka. İnsan öyle bir varlık ki iyi ya da kötü diye ayıramıyorsun. İyi hareketleri de var, kötü hareketleri de; hangisi fazlaysa o. Biliyorum ters bir düşünce. Şimdi adam öldürdü kalktı hacca gitti, camiye yardım etti. Yani şimdi bu kişi katillikten çıkar mı? Yaptığı iyiliklerin bir anlamı olur mu?

Ama işte kötünün iyiliğini ya da iyinin kötülüğünü hesaba katmak gerekiyor. Adam öldürdü hacca gittiyse, camiye yardım ettiyse katil de olsa bu hayırlı davranışları hayırla yad ederiz. Peki, kişinin bu tür davranışları yaptığı kötülüğü hafifletir mi? Asla! Yapılan iyilik de kötülük de bir gram hafiflemez. Ahirette sorgunun da böyle olacağı söyleniyor. Yani bir kişi iyilik yaptı, kötülük de yaptı; iyiliği kadar iyi, kötülüğü kadar kötü olarak değerlendirilecek.

İnsanları iyi kötü şeklinde keskin çizgilerle ayırmak doğru değil. Hatta bazen bir yanlışı nedeniyle kötü olarak değerlendirilen insanlar var. İyiliğini al, kötülüğünü at. Herkesi kabul ederim. Benim için kişi ne iyi ne de kötüdür. İyilikleri ve kötülükleri vardır. Her ikisinin de karşılığını alır. Artı kötülüğü iyiliğini götürmez. Katil takdirname aldıysa veririm.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..