Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '10

 
Kategori
İnançlar
 

Kuran ve ırkçılık ?

Kuran ve ırkçılık ?
 

Allah katında en seçkininiz, sakınılması gereken şeylerden en çok sakınanınızdır.


Geçenlerde dostlarla bir mekanda oturuyoruz, herkesin tadı tuzu yerinde, sohbet kaynaşmış, iş muhabbete dönüşmüş ve konu tartışma babını aralamış idi. Konu, nasıl oldu ise, Irkçılık oldu. Bana döndüler:

- Mustafa, sen ku'ran'ı bizden iyi bilirsin. Kuran, ırkçılık için ne diyor? diye soru sordular.

Hiç düşünmeden, düşünmeye gerek bile duymadan:

- ırkçılık ve ku'ran asla bir araya gelmez! Bu hem ALLAH'IN emirlerine aykırı olur, hemde insanın fıtratı ile bağdaşmaz. dedim.

Hemen biri zıpladı ve Türklüğün üstünlüğünden, Türk olmanın ayrıcalığından bahıs etti. Kendisine döndüm:

- Bak kardeş, senin Türk doğmanda senin ne kadar payın var? Yani Arap bir aileden doğsa idin, yahut Kürt bir aileden doğsa idin ne olacaktı? diye itirazımı dile getirdim.

- Ya öyle bakamazsın ama, o farklı bir boyutu.

- Niye öyle bakamıyormuşuz? Sonuçta kendi payın yok! Senin payın olmayan birşeyde, kendini üstün tutmak apaçık Nefsini ilah etmekten başka şey değildir, ki bu işin sonucuda Müşrikliğe kapı açar! dedim.

Hemen zıpladı, vay efendim ben nasıl olurda böyle şey söylermişim, Türk düşmanımıymışım vs vs...

Uzun lafın kısası, bu konu uzadıkça uzadı. Sonunda laf bulamayınca sadece ( her zaman olduğu gibi maalesef ) " ALLAH islah etsin" demeklen konuyu kapatmaya çalıştılar.

***
Şimdi bazıları belkide bana kızacaklar. Ama asla doğruyu söylemekten çekinmedim, ve asla çekinmeyeceğimde. Hiç kimse kusurumada bakmasın! Ku'ran ile ırkçılık asla bir araya gelmez! Bu apaçık Ku'ran'a aykırı bir davranıştır. Hele hele bir Ku'ran Müslümanı kalkıpta "kendi ırkını" başka "ırklardan" üstün tutuyor ise, bu apaçık küfürdür diye düşünmekteyim. Nitekim Ku'ran'ı kerim`de:

Hucurat Suresi 13 Ey insanlar! Biz sizi, bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve örfler yoluyla tanışıp kaynaşasınız diye sizi milletlere, boylara ayırdık. Hiç kuşkusuz, Allah katında en seçkininiz, sakınılması gereken şeylerden en çok sakınanınızdır. Allah her şeyi bilir, her şeyden haberdardır.

Yani kısaca her milleti, her toplumu, her kabileyi ALLAH yarattı! Bunun aksini iddia edecek olan var mı? Müşrike dahi sorsak, kesinlikle " ALLAH yarattı" diyecektir.

Madem ALLAH yarattı her milleti, o zaman bazı milletin diğer milletden üstün olmasını neye dayandıracağız? Hele bir Ku'ran müslümanı bunu nasıl yapacak, neye dayanarak yapacak?

Veda hutbesinde çok sevdiğim bir kesitde " Arabın arap olmayana üstünlüğü yoktur, üstünlük takva iledir.." diyor Resulullah! Ki hiç şüphesiz bu en doğru sözlerden bir tanesidir. Bugün Türkiye'de yaşamış olsa idi, şüphesiz bunu şöyle ifade edecekti " Türkün türk olmayana üstünlüğü yoktur, üstünlük takva iledir!"
Bazıları kalkıp: " vay efendim, Mustafa Türklüğe karşı çıkıyor, Türk düşmanı herhalde" diye saçmaca karalama kampanyası başlatacaktır, söylemese bile aklından geçirecektir. Zaten bunu yazarkende tahmin ederek yazıyorum. Böyle düşünenlere tek bir cevabım var benim:

Bakara Suresi 135 Yahudi yahut Hıristiyan olun ki doğruya kılavuzlanasınız. dediler. De ki: "Hayır, öyle değil. Şirk ve yozlaşmadan uzak bir biçimde, İbrahim milletinden olalım. O, şirke bulaşanlardan değildi."

Bu ayeti seçmemin nedeni, Yahudi ve Hıristiyan yerine burada pek ala " Şu millet", yahut " Şu kültür", yahut " Şu din" koyabiliriz. Nitekim Ku'ran'ı kerim hayatımızın her ince noktasına hitap edecek şekilde indirilmiştir. Onun için bazılarının yaptığını ben Ku'ran ile bağdaştıramadığım gibi, Ku'ran Müslümanına da hiç yakıştıramıyorum.

Saygılarımla
Mustafa Çelebi

 
Toplam blog
: 103
: 2332
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..