Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '07

 
Kategori
Küresel Isınma
 

Küresel ısındık

Küresel ısındık
 

" Hocam küresel ısınmışız enerji tasarrufu gerekiyormuş! "

"Ya boşver hikaye onlar, 86'nın yazında da yağmur yağmamıştı Aydın'a, millet kıyamet kopacak diye ortalığı birbirine kattı!"

"Ama hocam kutuplar, yeni türler, ortalama sıcaklık, sera etkisi? Hocam nolur; bakın şimdi, siz o saatte yolda olursunuz. Arabayı çekiverin sağa, beş dakika bekleyin."

"Yapacağım tabii arkadaşlar, o kadar da hanzo değiliz!"

Bu kişilerin biri ben, diğeri (anladığınız üzere) hocamdır. O dersten sonraki dersin hocasını da ikna edip, derse beş dakika ara vererek ışıkları, telefonları, her türlü teknolojik aleti kapattık. Kapattık ve ışık gelsin diye perdeleri açtık. Anlaşılan belediyenin küresel ısınmadan haberi yok!

O sırada arkadaşlarımdan biri de; "Evet, aslında küresel ısınmayı biraz engelledik gibi, ben üşümeye başladım" diyerek gırgır yapmakla meşguldü. Karanlıktan korkan hocamız ise bunu çaktırmamak için uğraşmaktaydı.

Ne olursa olsun, beş dakikalığına da olsa, kendi lüksümden fedakarlık ederek dünya için bir şeyler yapabilmiş olmak, kendimden sonraki nesillere daha iyi bir dünya bırakabilmek için en azından çabalamış olmak güzeldi. Bundan sonra her gün beş dakikamı içinde yaşadığım dünyaya ayırmaya karar verdim. Her gün beş dakika söndüreceğim ışıkları. Buzdolabını açıp bir şeyler atıştırmayacağım sık sık, kilo almak sorun değil, küresel ısınacağız. Tamam, ben karar verdim, bundan böyle dünyayı daha yaşanabilir bir yer yapacağım. İleride çocuklarımın, "Baba, ne hale getirmişsin dünyayı, sen doğduğunda böyle miydi?" demesini istemiyorum çünkü.

Dünyadaki kirlenmenin yarısından fazlasından sorumlu olan Amerika'ya da buradan sevgilerimi gönderiyor ve onlara "Koşmaya giderken bari arabayla gitmeyin." demek istiyorum. Hayır spor yapılacaksa, amacına uymalı.

Yok arkadaş kafayı bozdum. Ben kutuplarımı geri istiyorum. Eski, soğuk kış günlerini özlüyorum. Biz şimdi yıllar boyu bir sıcak çorba içemeyecek miyiz? Bana ne yahu! Ama merak etmeyin, ben herşeyi düzelteceğim. Hele şu aletlerin fişini çekmeyi bir bitireyim. Hah, bilgisayarınkinide çekeyim, iyice tasarruf olsun.

"Dünya bize atalarımızdan miras kalmadı, biz onu çocuklarımızdan ödünç aldık."

Tatanka Iyotake (Oturan Boğa)

 
Toplam blog
: 12
: 3326
Kayıt tarihi
: 21.02.07
 
 

Dünyanın bir yerinde, sizi tanıyan, takip eden, belki de sizinle aynı duyguları taşıyan insanların o..