Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '07

 
Kategori
İnsan Kaynakları
 

Kurum kültürleri 4: elit tasarım atölyeleri

Kurum kültürleri 4: elit tasarım atölyeleri
 

Kurum kültürü yazı dizimiz devam ediyor. Organizasyonlarda yaptığım araştırma ve gözlemlerden sonra bu yazı dizisindeki farklı kurum kültürlerine ulaştım. Sizin şirketinizde nasıl bir kurum kültürü hakim? Bunu keşfetmek ister misiniz? Size bu yazı dizisinde farklı kurum kültürlerini tanıtacağım. Sizin kurumunuz hangisine benziyor?

Kurum kültürü günümüz şirketleri için bir kritik başarı faktörü. Çalışanların aynı değerler ve aynı çalışma anlayışı etrafında kaynaşması için güçlü ve pozitif bir kurum kültürüne ihtiyaç var. Kurum kültürü, organizasyona bütünlük kazandırır, etkinliği ve verimliliği sağlayan harcı oluşturur. Organizasyonun dış dünyayla ilişkilerinde tutarlılık, açıklık ve güven sağlar. Şirket stratejilerinin ve projelerin başarısı pozitif ve güçlü kurum kültürüne bağlı. Edgar Schein'e göre Kurum Kültürü; gelişim/değişim sürecindeki sorunlarla mücadele etmeyi öğrenirken grup tarafından geliştirilmiş ve keşfedilmiş yeni elemanlara öğretilmesi gereken, kurumda var olduğu düşünülen geçerli model veya düzendir.

4) ELİT TASARIM ATÖLYELERİ (Elegant Design Workshops)

Marka, tasarım, farklılaşma, özgünlük, yaratıcılık, stil, moda, elegans, sanat, anlam, kültür, kimlik, derinlik

? Marka yaratma ve moda başlatma
? Zengin deneyim yaşatma
? Tasarım kalitesi ve estetik standartlar
? Yüksek fiyat ve tam tatmin
? Ayırt edici kurumsal imaj ve stil
? Kreatif düşünce
? Etkileyici ortam ve dekorasyon
? Sivil toplum ve sanat duyarlılığı

Bu kurum kültüründe önde gelen ve vurgulanan değerler şunlardır: Farklılık, duyarlılık, seviye, stil, hassasiyet, çekicilik, özgünlük, etkileyicilik, derinlik, estetik, sanat, tutku, seçkinlik, nostalji, hüzün, kreatif düşünce, tasarımcılık, yaratıcılık.
Baskın Olan İş Yapma Tarzı ise "Özgünlük"tür: Bir işi yaparken farklı ve yeni bir soluk getirmek önemlidir. Bu kurum kültüründe insanlar işleri halihazırda yapıla geldiği şekilden farklı ve yeni bir şekilde yapmak isterler. Tasarım ve yenilik yönleri güçlüdür.


BU KURUM KÜLTÜRÜNDE, YANİ ELİT TASARIM ATÖLYELERİNDE:

Baskın Liderlik Tarzı: Tasarımcı Liderlik
Baskın İş Yapma Tarzı: Özgünlük
Öncelikli İşletme Fonksiyonları: Tasarım, Marka Yönetimi, Reklamcılık, Ürün geliştirme

Bu kurum kültüründe Yönetim Anlayışı: Anlam odaklı, farklı, özel, kişisel, sezgisel, orkestra şefi tarzı

Bu kurum kültüründe baskın İletişim Tarzları: Esnek ve empatik iletişim, aktif dinleme, övme, ilgi gösterme, ilgi çekme, yakınlık kurma

Bu kurum kültüründe baskın düşünme Tarzları: Tasarımcı Düşünme, Yaratıcı Düşünme, Sıradışı Düşünme, Yatay Düşünme

Bu kurum kültüründe Güçlü Fonksiyonlar: Özel ve birebir iletişim, kendini ifade etme, derine inme, yakınlık kurma, dramatize etme, içten konuşma, romantizm

Ürün ve Hizmet Geliştirme ve Tasarımı, Reklamcılık, Kurum Kimliği Çalışmaları, Markalaşma, Marka Yönetimi, Niş Yakalama, ARGE, Kalite Çalışmaları

Bu kurum kültürünün güçlü olduğu Sektör ve Alanlar: Tasarım, Hizmet Sektörü, Niş Alanlar, Dekorasyon, Mimarlık, Reklamcılık, Yayıncılık, Editörlük, Müşteri İlişkileri, Eğitim, Sanat, Müzik, Sinema, Tiyatro, Edebiyat, Sivil Toplum

Bu kurum kültüründe Güçlü Yönetim Becerileri: Kişisel vizyon, hedef koyma, yönlendirme, koçluk yapma, yetkilendirme, güçlendirme, iletişim, empati, sezgisel karar verme, ikna, hitabet

Bu kurum kültüründe öncelikli konular: Estetik, güzellik, yaratıcılık, kültür, stil, kalite, orijinallik, sanat sıradışılık, gizem, özgün tasarım, ahenk, anlam, derinlik, elegans, kurum kimliği, birey, sezgiler, duygular, sosyal sorumluluk, vakar, üslup, tarz

Bu kurum kültüründe gelişmesi gereken Yönler: Tutarlılık, disiplin, bütçeleme, bürokrasi, kontrol, koordinasyon, pazar odaklılık, kurallara uyma, takım çalışması ve uyum, objektiflik, süreç yönetimi, rutinleri takip etme, sonuç odaklılık, ısrar ve vazgeçmeme

Bu kurum kültüründe düşebilebilecek hatalar: Elit davranma, tenezzül etmeme, kapris, uyumsuzluk, kural ihlali, kendisiyle fazla haşır neşir olma, ümitsizlik, olumsuz duygulara kapılma, kişisel algılama ve alınma


DEVAM EDECEK..

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..